Film

Herkules legendája

Film

A puszta attrakciókra épülő mozi reneszánszának egyik hozománya, hogy Hollywood ismét kezdi felfedezni a görög mitológiában rejlő erőt. Vannak a fantasztikumot háttérbe szorító, elbeszélésükben a kalandokat kultiváló (300, Trója), illetve a fantasztikum elemeit hangsúlyozó filmek (Percy Jackson-sorozat, Titánok harca).

A legfrissebb Herkules-film inkább az akcióvonalat követi, mellőzi a görög hős eredeti történetéből szinte kínálkozó természetfeletti aspektusokat, és inkább annak érzelmi/identitáskereső oldalára helyezi a hangsúlyt. De ne higgyük, hogy a készítők célja a félisten jellemének árnyalása lenne. A minden karizma nélküli Kellan Lutz nevetségesen tökéletes hőst állít elénk. A forgatókönyv teljesen kilúgozta az eredeti hérosz belső ambivalenciáját, gőgjét és zabolátlan dühét (mindez talán Lutzot is teljesíthetetlen kihívás elé állította volna). Az attrakciós mozi esztétikájának jegyében eltűnnek a passzázsjelenetek, a cselekmény csak laza (és nem mindig érthető) keretet szolgáltat a látványra épülő akciójeleneteknek, melyekben a teljesen indokolatlanul használt lassítás/gyorsítás egyértelművé teszi, hogy az egész hűhó csak a néző kedvéért van. Van itt gályarabság, gladiátorharc (a la Spartacus-sorozat) és belassított CGI-küzdelmek a túlerő ellen (a la 300). A Herkules legendájában gond nélkül keveredik a görög mitológia a rómaival, a Sámson-történettel, némi egyiptomi beütéssel, ráadásul a készítők kedvük és érdekeik szerint mazsoláznak az eredeti mítoszból. Kaotikus és értelmetlen elegy.

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.