Film

Hét nővér

  • 2017. december 23.

Film

Karinthy, mint ismeretes, álmában két macska volt, és kergette egymást. Ebben a többszörösen is újrahasznosított elemekből összebarkácsolt moziban nem kevesebb mint hét Noomi Rapace-t kerget egy komplett világkormány s annak összes martalóca, illetőleg a későbbiekben a művésznő is saját nyomába ered, s egy végső összecsapásban megtudhatjuk, hogy közüle melyik a jobb. A kisportolt filmsztárnak amúgy egyetlen bűne az, hogy heten van – egy olyan világban, amikor a túlnépesedést az egykézésre kényszerítés és a nem kívánt testvérek hibernálása árán kívánják megfékezni (a hibernálásról persze a végén kiderül az, amit már az elején tud mindenki). Történik mindez a távoli, szerfelett disztopikus és túlnyomórészt fehér emberek által belakott Világállamban.

Mármost a koncepció annyi sebből vérzik, hogy az maga egy slasher. Ki a csoda is szaporodik itten, és hol is? Mi a bánatnak is kell ezt ilyen fegyveres, retinacsekkolós, digitális jeladós karpereces hókuszpókusszal megfélelmetesíteni, amikor a jelenkorban már olajozottan, rendszerként is működik ez a világ nagyon is jól körülírható pontjain. A miliő több mint ismerős – más, futurisztikai látványosságokból. Bár már a Szárnyas fejvadász készítői is izgalmasabb, sokrétűbb, profetikusabb képi világot rendeltek az amúgy is összehasonlíthatatlanul mélyebb és filozofikusabb történet mellé – pedig az a film akkor készült, amikor jelen dolgozat főszereplője még csak az óvodai jelmezes felvonuláson alakította a Hófehérke-dadus oldalán a hét törpét.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.