Film

Hét nővér

  • 2017. december 23.

Film

Karinthy, mint ismeretes, álmában két macska volt, és kergette egymást. Ebben a többszörösen is újrahasznosított elemekből összebarkácsolt moziban nem kevesebb mint hét Noomi Rapace-t kerget egy komplett világkormány s annak összes martalóca, illetőleg a későbbiekben a művésznő is saját nyomába ered, s egy végső összecsapásban megtudhatjuk, hogy közüle melyik a jobb. A kisportolt filmsztárnak amúgy egyetlen bűne az, hogy heten van – egy olyan világban, amikor a túlnépesedést az egykézésre kényszerítés és a nem kívánt testvérek hibernálása árán kívánják megfékezni (a hibernálásról persze a végén kiderül az, amit már az elején tud mindenki). Történik mindez a távoli, szerfelett disztopikus és túlnyomórészt fehér emberek által belakott Világállamban.

Mármost a koncepció annyi sebből vérzik, hogy az maga egy slasher. Ki a csoda is szaporodik itten, és hol is? Mi a bánatnak is kell ezt ilyen fegyveres, retinacsekkolós, digitális jeladós karpereces hókuszpókusszal megfélelmetesíteni, amikor a jelenkorban már olajozottan, rendszerként is működik ez a világ nagyon is jól körülírható pontjain. A miliő több mint ismerős – más, futurisztikai látványosságokból. Bár már a Szárnyas fejvadász készítői is izgalmasabb, sokrétűbb, profetikusabb képi világot rendeltek az amúgy is összehasonlíthatatlanul mélyebb és filozofikusabb történet mellé – pedig az a film akkor készült, amikor jelen dolgozat főszereplője még csak az óvodai jelmezes felvonuláson alakította a Hófehérke-dadus oldalán a hét törpét.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.