Film

Hét nővér

  • 2017. december 23.

Film

Karinthy, mint ismeretes, álmában két macska volt, és kergette egymást. Ebben a többszörösen is újrahasznosított elemekből összebarkácsolt moziban nem kevesebb mint hét Noomi Rapace-t kerget egy komplett világkormány s annak összes martalóca, illetőleg a későbbiekben a művésznő is saját nyomába ered, s egy végső összecsapásban megtudhatjuk, hogy közüle melyik a jobb. A kisportolt filmsztárnak amúgy egyetlen bűne az, hogy heten van – egy olyan világban, amikor a túlnépesedést az egykézésre kényszerítés és a nem kívánt testvérek hibernálása árán kívánják megfékezni (a hibernálásról persze a végén kiderül az, amit már az elején tud mindenki). Történik mindez a távoli, szerfelett disztopikus és túlnyomórészt fehér emberek által belakott Világállamban.

Mármost a koncepció annyi sebből vérzik, hogy az maga egy slasher. Ki a csoda is szaporodik itten, és hol is? Mi a bánatnak is kell ezt ilyen fegyveres, retinacsekkolós, digitális jeladós karpereces hókuszpókusszal megfélelmetesíteni, amikor a jelenkorban már olajozottan, rendszerként is működik ez a világ nagyon is jól körülírható pontjain. A miliő több mint ismerős – más, futurisztikai látványosságokból. Bár már a Szárnyas fejvadász készítői is izgalmasabb, sokrétűbb, profetikusabb képi világot rendeltek az amúgy is összehasonlíthatatlanul mélyebb és filozofikusabb történet mellé – pedig az a film akkor készült, amikor jelen dolgozat főszereplője még csak az óvodai jelmezes felvonuláson alakította a Hófehérke-dadus oldalán a hét törpét.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.