Film

Hotel Transylvania - Ahol a szörnyek lazulnak

  • Szabó Ádám
  • 2012. november 11.

Film

A sokat és joggal szidott magyar címadási trend - rím hátán rím, esetleg egy dögös alcím - ezúttal nem hibázik: a Hotel Transylvania mellé nagyon kellett az odakent kiegészítés. Így kapunk ugyanis teljes képet arról, milyen animációs film is vár reánk: erőltetett, közhelyes és gagyi - épp olyan, mint a magyar cím.

Drakula ezúttal vidéki fogadós, egy gyerekeknek szánt filmbe illően tök(él)etlen figura, szörnyeknek építtetett szállodája pedig egy lelakott vidéki koleszra emlékeztet: hangos, irritáló, és nélkülöz minden eredetiséget, noha felvonul benne a horrortörténet legtöbb hőse - kivétel nélkül szelíd és szedált állapotban. Frankenstein az ügyetlen óriás, de még így is jobban jár, mint a szerencsétlen múmia, akinek csupán egyetlen fingós poén jut - s még ártatlan is a dologban. Az alomnyi kölyke miatt meggyötört, külvárosi családapára hajazó Vérfarkas alakjába legalább szorult valami ötlet, de említhetnénk az activityző láthatatlan embert is. És ennyi. Egy véletlenül felbukkanó emberkölyök néhány kínos pillanat múlva a jópofizó szörnylakot szívek szállodájává változtatja. Drakula pubertáskorú lánya jön össze a szeplős betolakodóval, az utóbbi idők talán legidegesítőbb animációs figurájával. E szerelmi szál pont olyan, mint maga a film: bugyuta, ripacskodó és felszínes. Mindez a katyvasz egyes pillanataiban talán túl ijesztő lehet a kisebbeknek, a felnőtteknek pedig úgy az éneklő-táncoló szörnyeknél vagy a hetvenedik "raj, atom, zsír, király" elszólásnál omolhat össze a befogadóképességük.

Forgalmazza az InterCom


Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.