Animációs film

Így neveld a sárkányodat 2

  • - greff -
  • 2014. július 27.

Film

El lettünk kényeztetve. A Pixar Stúdió 1995-től jó tizenöt éven át, a Toy Story első részétől a harmadik bemutatójáig arra kondicionálta felnőtt nézőit, hogy a technika legújabb forradalmi hullámával megérkező újfajta animációs meséket az eredeti ötletekkel és a markáns képi stílus mellé beszorított filozófiával, vagyis valami igazán komollyal és radikálissal azonosítsa. Azt az állítást, hogy lehetséges azért konzervatívabb, de távolról sem sekélyes CGI-fabulákat is gyártani, ebben az időszakban egyetlen film tudta maradéktalanul meggyőzően elővezetni: a DreamWorks sárkányos-vikinges meséje, amely négy évvel ezelőtt hihetetlen lendülettel, választott tárgyát a lehető legkomolyabban kezelve énekelte újra a szívének bátorságával minden kihívást lebíró legkisebb fiú jól ismert történetét.

A második rész a halmozós folytatások hadát erősíti: sokkal több a sárkány, az akció és a fordulat, de az eredeti erényei is megmaradtak a hagyományos alapértékek (meleg szív, bátorság, család) intelligens őrizgetésétől a kiszámítható végkifejletet is elfogadtató, fáradhatatlan mesélőkedven át a gyerekbarát - ám korántsem hazug - létszemléletig. A zárlat keserédes fordulatánál talán nem kellett volna gyakorlatilag egy az egyben az első rész fogását megismételni, ezt azonban sikeresen ellensúlyozza a tény, hogy a látványvilágban képesek voltak szintet ugrani: a repülés eksztázisától fűtött akciójelenetek egytől egyig letaglózóak. A film ködös, jégoszlopos tengeri világába pedig még akkor is jólesik beleveszni, amikor nem zúz rajta keresztül egy hegyméretű alfasárkány.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”