Film

Yves Saint Laurent

  • - kg -
  • 2014. július 27.

Film

Kicsit utánaolvasva a sztorinak, elég sok mindenről szólhatott volna az YSL monogramú divattervező-istenről szóló francia mozi. Maradiság, persze, de szólhatott volna akár magáról Yves Saint Laurent-ról is. Ezzel szemben a film közlendője a következő: volt egyszer egy fiatal, neurotikus zseni, akiből később egy idősebb neurotikus zseni vált. A két pont közt eltelt éveket a diadalívre néző párizsi tetőteraszokkal, Szajna-parti férfi prostikkal, a főhőst játszó tehetséges színész ormótlan műorrával, egy nagy férfiszerelem semmitmondó képeivel, az algériai háborúra történő néhány utalással és sok YSL-kreáció látványával töltik ki. Ha nem mondják, akkor is látszik, hogy ezt a filmet YSL jó hírének bátor védelmezői készítették, de mondják: a filmet körülvevő, mikroszkopikus - csakis Cannes-ból és Párizs egyes sugárútjairól érzékelhető - világbotrány krónikáiból az derül ki, hogy Yves Saint Laurent szíve ura és örökségének legfőbb őre annyira berágott egy másik - azóta elkészült - életrajzi filmre, hogy elbarikádozta előlük a klasszikus YSL-ruhakölteményeket őrző archívumot. Szép kis cicaharc, egyszer majd biztos film készül belőle - reméljük, izgalmasabb lesz, mint az YSL-élettárs által támogatott szent műorrmozi. Pedig a divatkirály nemcsak a divatcsinálásban, de az idegösszeomlásaiban is maximalista volt, emellett megrögzött Proust-rajongó, aki egy hetvenes évekbeli bemutatón a náci megszállás párizsi divatját elevenítette fel petit provokációval. És ez csak az az infó, amit öt perc Wikipédia-olvasással fel lehet halmozni.

A Cinetel bemutatója


Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”