Film

Yves Saint Laurent

  • - kg -
  • 2014. július 27.

Film

Kicsit utánaolvasva a sztorinak, elég sok mindenről szólhatott volna az YSL monogramú divattervező-istenről szóló francia mozi. Maradiság, persze, de szólhatott volna akár magáról Yves Saint Laurent-ról is. Ezzel szemben a film közlendője a következő: volt egyszer egy fiatal, neurotikus zseni, akiből később egy idősebb neurotikus zseni vált. A két pont közt eltelt éveket a diadalívre néző párizsi tetőteraszokkal, Szajna-parti férfi prostikkal, a főhőst játszó tehetséges színész ormótlan műorrával, egy nagy férfiszerelem semmitmondó képeivel, az algériai háborúra történő néhány utalással és sok YSL-kreáció látványával töltik ki. Ha nem mondják, akkor is látszik, hogy ezt a filmet YSL jó hírének bátor védelmezői készítették, de mondják: a filmet körülvevő, mikroszkopikus - csakis Cannes-ból és Párizs egyes sugárútjairól érzékelhető - világbotrány krónikáiból az derül ki, hogy Yves Saint Laurent szíve ura és örökségének legfőbb őre annyira berágott egy másik - azóta elkészült - életrajzi filmre, hogy elbarikádozta előlük a klasszikus YSL-ruhakölteményeket őrző archívumot. Szép kis cicaharc, egyszer majd biztos film készül belőle - reméljük, izgalmasabb lesz, mint az YSL-élettárs által támogatott szent műorrmozi. Pedig a divatkirály nemcsak a divatcsinálásban, de az idegösszeomlásaiban is maximalista volt, emellett megrögzött Proust-rajongó, aki egy hetvenes évekbeli bemutatón a náci megszállás párizsi divatját elevenítette fel petit provokációval. És ez csak az az infó, amit öt perc Wikipédia-olvasással fel lehet halmozni.

A Cinetel bemutatója


Figyelmébe ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.

A hiány

László Károly, a háborút követően Svájcban letelepedett műgyűjtő, amikor arról kérdezték, miért nem látogat vissza Auschwitzba, azt válaszolta, hogy azért, mert nem szereti a nosztalgiautakat.

Fagin elsápad

Pong Dzsun Ho társadalmi szatírái, Guillermo del Toro árvái, vagy épp Taika Waititi szeretnivalón furcsa szerzetei – mindegy, merre járunk, a kortárs filmben lépten-nyomon Charles Dickens hatásába ütközünk.