Film

Yves Saint Laurent

  • - kg -
  • 2014. július 27.

Film

Kicsit utánaolvasva a sztorinak, elég sok mindenről szólhatott volna az YSL monogramú divattervező-istenről szóló francia mozi. Maradiság, persze, de szólhatott volna akár magáról Yves Saint Laurent-ról is. Ezzel szemben a film közlendője a következő: volt egyszer egy fiatal, neurotikus zseni, akiből később egy idősebb neurotikus zseni vált. A két pont közt eltelt éveket a diadalívre néző párizsi tetőteraszokkal, Szajna-parti férfi prostikkal, a főhőst játszó tehetséges színész ormótlan műorrával, egy nagy férfiszerelem semmitmondó képeivel, az algériai háborúra történő néhány utalással és sok YSL-kreáció látványával töltik ki. Ha nem mondják, akkor is látszik, hogy ezt a filmet YSL jó hírének bátor védelmezői készítették, de mondják: a filmet körülvevő, mikroszkopikus - csakis Cannes-ból és Párizs egyes sugárútjairól érzékelhető - világbotrány krónikáiból az derül ki, hogy Yves Saint Laurent szíve ura és örökségének legfőbb őre annyira berágott egy másik - azóta elkészült - életrajzi filmre, hogy elbarikádozta előlük a klasszikus YSL-ruhakölteményeket őrző archívumot. Szép kis cicaharc, egyszer majd biztos film készül belőle - reméljük, izgalmasabb lesz, mint az YSL-élettárs által támogatott szent műorrmozi. Pedig a divatkirály nemcsak a divatcsinálásban, de az idegösszeomlásaiban is maximalista volt, emellett megrögzött Proust-rajongó, aki egy hetvenes évekbeli bemutatón a náci megszállás párizsi divatját elevenítette fel petit provokációval. És ez csak az az infó, amit öt perc Wikipédia-olvasással fel lehet halmozni.

A Cinetel bemutatója


Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.