Film

Jason Bourne

  • - kg -
  • 2016. szeptember 4.

Film

Alfa team, megvan az alany? Bravo csapat, két embert a másodikra! Ilyeneket hadarnak egymásnak a jól ismert sötét konfekcióöltönybe öltöztetett statiszták, miközben különböző folyosókon és liftekben nyomulnak előre – nyilván ők is úgy gondolták, mármint a nyomuló statiszták, hogy a nagy dráma valahol máshol zajlik, ők csak a szokásos mozgó díszlet, hiszen mégiscsak a 2000-es évek egyik legjobb akciósorozata folytatódik. Alfa team, megvan az alany? Igen, az alany megvan, hol Athénban motorozik, hol Las Vegasban gyűri maga alá a forgalmat, ám ez eddig nem több, csupán a kötelező tévétorna, ehhez ma már nem kell egy Matt Damon, elég egy Vin Diesel is, utóbbinak amúgy is jobban áll, hogy nem emlékszik semmire (a gyerekek kedvéért: Bourne = amnéziás ügynök), hiszen egész életművét erre az arckifejezésre építette. Mivel Bourne az előző részben már megtanult emlékezni, most azt játsszuk, hogy jó-jó, de van, amire még te sem emlékszel kispajtás, és akkor jön egy olyan szál, amit ma már egy huszadrangú tévésorozatban is csak nagy pironkodva dobnának be, a „nem volt jobb ötletünk” figyelmeztető felirat után. Jön tehát az Alfa team, meg a Bravo csapat, és két embert rendelnek a másodikra vagy hármat Berlinbe és Londonba. A sok pimf rejtély között egy fajsúlyos azért akad; hogy mégis mi pislákol a gonosz hatalmat képviselő Tommy Lee Jones táskás szeme mélyén? Nem egyszerű kiolvasni, hogy e nagy és fáradt színész tekintetét a teljes érdektelenség vagy valami morózus derű (Las Vegasban forgatni végül is jó dolog) uralja-e.

A UIP–Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.