Film

Szellemirtók

Film

Most aztán az összes antifeminista meg pampogó kockafejű Ghostbusters-igazhitű ujjal mutogathat és kijelentheti: látjátok, megmondtam, ennek semmi értelme nem lesz. Ez a Szellemirtók-reboot egyetlen (szomorú) hozadéka. Nyilván az opuson messze túlmutató frusztrációk dolgoznak itt, mert a film tényleg nem ér ennyit: most lányok a tudós akcióhősök, akik a fiúk helyett mentik meg a világot (mit képzelnek), s ezt lehet éppen úgy is értelmezni, hogy kölyökkorunk hőseit néhány trónbitorló megerőszakolja.

Ha a Szellemirtók nem egy re­boot lenne, igazából mindenki a helyén kezelné: egy közepesen rossz film helyenként jópofa szereplőkkel, akik történetesen nők, mert ha valamit jól kezel a film, akkor az az, hogy nem kerít nagy feneket annak, hogy nők a hősei. Akkor tud ugyanis ez az egész „legyenek erős/jól megírt női főhősök”-dolog működni, ha nem veregetjük/veregettetjük állandóan vállba magunkat érte. A legkevesebb baj épp a főszereplőkkel van, Melissa McCarthy a szokott ordenáré önmaga kedvesebb és szolidabb változata, Kristen ­Wiig bájosan szerencsétlenkedik, Kate McKinnon kicsit nyugtalanító, Leslie Jones meg a sztereotip nagyszájú, underdog fekete nőt játssza (aki itt legalább hőssé nemesül). Láthatóan jól elvannak, de a közönség sajnos csak kínos és erőltetett poénokat érzékel az egészből. Rá­adásul feszt kényszeres visszautalgatásokat kapunk az eredetire, ami értelmetlen cameók sorát eredményezi. Mégis szögezzük le: a magából nagy élvezettel hülyét és szexuális tárgyat csináló Chris Hemsworth mindennek dacára is üdítő jelenség.

Forgalmazza az InterCom

 

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

A falu bolondjai

Hadházy Ákos második videón is dokumentált parlamenti találkozása Orbán Viktorral pontosan úgy sikerült, mint az előző, mintha az a több mint két esztendő el sem illant volna, mintha még mindig 2023 júniusa lenne.

A mártír

„Ki ölte meg Charlie Kirköt?” – ezt énekelhetné valamelyik NER-kompatibilis polbeat együttes, ha volnának olyanok.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.