Film

Szellemirtók

Film

Most aztán az összes antifeminista meg pampogó kockafejű Ghostbusters-igazhitű ujjal mutogathat és kijelentheti: látjátok, megmondtam, ennek semmi értelme nem lesz. Ez a Szellemirtók-reboot egyetlen (szomorú) hozadéka. Nyilván az opuson messze túlmutató frusztrációk dolgoznak itt, mert a film tényleg nem ér ennyit: most lányok a tudós akcióhősök, akik a fiúk helyett mentik meg a világot (mit képzelnek), s ezt lehet éppen úgy is értelmezni, hogy kölyökkorunk hőseit néhány trónbitorló megerőszakolja.

Ha a Szellemirtók nem egy re­boot lenne, igazából mindenki a helyén kezelné: egy közepesen rossz film helyenként jópofa szereplőkkel, akik történetesen nők, mert ha valamit jól kezel a film, akkor az az, hogy nem kerít nagy feneket annak, hogy nők a hősei. Akkor tud ugyanis ez az egész „legyenek erős/jól megírt női főhősök”-dolog működni, ha nem veregetjük/veregettetjük állandóan vállba magunkat érte. A legkevesebb baj épp a főszereplőkkel van, Melissa McCarthy a szokott ordenáré önmaga kedvesebb és szolidabb változata, Kristen ­Wiig bájosan szerencsétlenkedik, Kate McKinnon kicsit nyugtalanító, Leslie Jones meg a sztereotip nagyszájú, underdog fekete nőt játssza (aki itt legalább hőssé nemesül). Láthatóan jól elvannak, de a közönség sajnos csak kínos és erőltetett poénokat érzékel az egészből. Rá­adásul feszt kényszeres visszautalgatásokat kapunk az eredetire, ami értelmetlen cameók sorát eredményezi. Mégis szögezzük le: a magából nagy élvezettel hülyét és szexuális tárgyat csináló Chris Hemsworth mindennek dacára is üdítő jelenség.

Forgalmazza az InterCom

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.