Film

Újra otthon

  • 2017. október 21.

Film

Nehéz olyan filmet készíteni, amelynek minden apró részlete összhangban áll a többivel s a mű egész harmóniáját egy piciny baki sem zavarja. Nehéz, de lám, nem lehetetlen, Hallie Meyers-Shyer mindjárt az első filmjében véghezviszi ezt a bravúrt.

Már a történetből is hibátlanul küszöböl ki mindent, ami valóságos emberek valóságos életére emlékeztetne. Negyvenes anyukáért huszonéves filmrendezőjelölt eped, akinek zsebe üres, ám haverjaival producereknek ajánlgatott filmötlete zseniális. Kollektíve a férjétől épp különvált asszonyhoz költöznek – nem a lakótelepre, hanem egy hollywoodi villába, a hölgy ugyanis egy rendezősztár és egy filmsztár leánya. Ám megjelenik a különélést rosszul viselő ex, aki persze menő zenei producer. Asszonyka leánya kiemelkedően tehetséges írópalánta, s egyáltalán: minden sarokban van egy géniusz, akit csak ideig-óráig csábít holmi karrier, mert tudja, hogy csak a szív meg a szeretet számít. Kár, hogy a szerep­osztásba már nem jutott ilyen géniusz, csak a habcsóknak maszkírozott, alakítását fintorgásból megoldani vélő Reese Witherspoon, néhány, ifjú korát meghazudtolóan maníros házibulimacsó és a melléjük gagyisodó, szegény Michael Sheen. Az operatőr igyekezetét, hogy kutyaeledel-reklámok esztétikája alapján komponált beállításaiban semmilyen arcon soha ne legyen egy picike árnyék sem, teljes siker koronázza. A háttérben folyvást nyekereg az andalító zene, s még a magyar szinkron is méltó mindehhez: egy nyikkanás nincs benne, ami emberi beszédhez hasonlítana, csak mikrofonnak szóló modoroskodás. Mondom: kerek egész.

Forgalmazza Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.