Film

Újra otthon

  • 2017. október 21.

Film

Nehéz olyan filmet készíteni, amelynek minden apró részlete összhangban áll a többivel s a mű egész harmóniáját egy piciny baki sem zavarja. Nehéz, de lám, nem lehetetlen, Hallie Meyers-Shyer mindjárt az első filmjében véghezviszi ezt a bravúrt.

Már a történetből is hibátlanul küszöböl ki mindent, ami valóságos emberek valóságos életére emlékeztetne. Negyvenes anyukáért huszonéves filmrendezőjelölt eped, akinek zsebe üres, ám haverjaival producereknek ajánlgatott filmötlete zseniális. Kollektíve a férjétől épp különvált asszonyhoz költöznek – nem a lakótelepre, hanem egy hollywoodi villába, a hölgy ugyanis egy rendezősztár és egy filmsztár leánya. Ám megjelenik a különélést rosszul viselő ex, aki persze menő zenei producer. Asszonyka leánya kiemelkedően tehetséges írópalánta, s egyáltalán: minden sarokban van egy géniusz, akit csak ideig-óráig csábít holmi karrier, mert tudja, hogy csak a szív meg a szeretet számít. Kár, hogy a szerep­osztásba már nem jutott ilyen géniusz, csak a habcsóknak maszkírozott, alakítását fintorgásból megoldani vélő Reese Witherspoon, néhány, ifjú korát meghazudtolóan maníros házibulimacsó és a melléjük gagyisodó, szegény Michael Sheen. Az operatőr igyekezetét, hogy kutyaeledel-reklámok esztétikája alapján komponált beállításaiban semmilyen arcon soha ne legyen egy picike árnyék sem, teljes siker koronázza. A háttérben folyvást nyekereg az andalító zene, s még a magyar szinkron is méltó mindehhez: egy nyikkanás nincs benne, ami emberi beszédhez hasonlítana, csak mikrofonnak szóló modoroskodás. Mondom: kerek egész.

Forgalmazza Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”