Film

Krízispont

  • - kg -
  • 2012. március 30.

Film

New York, a gazdasági válság előtt két perccel, délelőtt. Stanley Tuccit páros lábbal rúgják ki egy befektetési bank (fikcióban vagyunk, nevezzük Lehman Sistersnek) sokadik emeletén elfoglalt állásából.

Példásan kíméletlen kivégzésben van része, úgy fejezik le, hogy még a fejét sem viheti magával, hiszen az a vállalat tulajdona. Mire a fej nélküli kockázati elemző leér a nulladikra, Kevin Spacey is kidugja a fejét középvezetői odújából. Egy tapasztalt meteorológus már ebből messzemenő következtetéseket tudna levonni, valami olyat, hogy rossz idők jönnek, de Spacey szerint nem kell berezelni: volt is, lesz is ilyen nap a vállalat életében, s csak biztatná a ki nem rúgott keveseket, használják ki az üresedéseket. Ő már csak tudja, a milliós fizetésű szakember látott már egyet-mást a céggel összefonódott élete során. Olyat azonban még ő sem, ami a kirúgott elemző kirúgott pendrive-ján lapul: az elmentett adatokból ugyanis a legrettegettebb piaci szakszó, a CÓRESZ kezd összeállni. New York, a gazdasági válság előtt egy perccel, este. A hírre, hogy córesz van, előbújnak a vállalat szabad szemmel csak ritkán látható nagyvadai, sőt még Jeremy Irons is megérkezik helikopteren. Ha brit színész helikopteren érkezik, akkor csakis villain lehet, méghozzá globális, és J. C. Chandor filmjét épp ezekért a jókor behelikopterező közhelyekért lehet kedvelni. A Krízispont olyan, mint a Wall Street 2 javított kiadása, tele tanítható, életerős gekkókkal. Hiteles az erotikus-szerelmi szál is: mindenki a pénzre izgul - ha jól értjük, még a jók is.

A Vertigo Média filmje


Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.