Film

Krízispont

  • - kg -
  • 2012. március 30.

Film

New York, a gazdasági válság előtt két perccel, délelőtt. Stanley Tuccit páros lábbal rúgják ki egy befektetési bank (fikcióban vagyunk, nevezzük Lehman Sistersnek) sokadik emeletén elfoglalt állásából.

Példásan kíméletlen kivégzésben van része, úgy fejezik le, hogy még a fejét sem viheti magával, hiszen az a vállalat tulajdona. Mire a fej nélküli kockázati elemző leér a nulladikra, Kevin Spacey is kidugja a fejét középvezetői odújából. Egy tapasztalt meteorológus már ebből messzemenő következtetéseket tudna levonni, valami olyat, hogy rossz idők jönnek, de Spacey szerint nem kell berezelni: volt is, lesz is ilyen nap a vállalat életében, s csak biztatná a ki nem rúgott keveseket, használják ki az üresedéseket. Ő már csak tudja, a milliós fizetésű szakember látott már egyet-mást a céggel összefonódott élete során. Olyat azonban még ő sem, ami a kirúgott elemző kirúgott pendrive-ján lapul: az elmentett adatokból ugyanis a legrettegettebb piaci szakszó, a CÓRESZ kezd összeállni. New York, a gazdasági válság előtt egy perccel, este. A hírre, hogy córesz van, előbújnak a vállalat szabad szemmel csak ritkán látható nagyvadai, sőt még Jeremy Irons is megérkezik helikopteren. Ha brit színész helikopteren érkezik, akkor csakis villain lehet, méghozzá globális, és J. C. Chandor filmjét épp ezekért a jókor behelikopterező közhelyekért lehet kedvelni. A Krízispont olyan, mint a Wall Street 2 javított kiadása, tele tanítható, életerős gekkókkal. Hiteles az erotikus-szerelmi szál is: mindenki a pénzre izgul - ha jól értjük, még a jók is.

A Vertigo Média filmje


Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.