tévésmaci

Állat-e a sárkány?

  • tévésmaci
  • 2012. április 1.

Film

Amikor Sztupa és Troché valami mediterrán nyaralóhelyen türkmén turistákkal dorbézoltak, patakokban folyt a habzóbor. Erre nem számított senki, a türkmének épp csak fagylaltot akartak venni a bisztró utcafrontján, de a teraszon dajdajozó Troché egyszer csak kint termett közöttük, tán mondott vagy mutatott valamit, mire azok, mint a hamelni patkányfogó áldozatai, szép sorban bemasíroztak mögötte a teraszra. A felszolgálók sietve összetoltak néhány asztalt, s hozzáláttak felhordani a sok pezsgőbort. Hogy mit mondott vagy mutatott a türkméneknek Troché, azt már ott a helyszínen sokan próbálták kitalálni, a személyzet és Sztupa mellett például az időközben figyelőállásukat a terasz egy takarásban maradó zugolyában elfoglaló civil ruhás detektívek is. Senki nem jött rá, Troché évek múlva mesélte el "mafának, mi tőle tudjuk, tehát nem kezeskedünk a valóságtartalmáért, s azt ajánljuk mindenkinek, hogy ossza el öttel, amit idemásolunk. Eszerint pedig Troché egyszerűen megmutatta azt az egész kicsi kerek kitűzőt, amit mindig a ruhája hajtókáján viselt, valami olyanszerű izét tessenek elképzelni, mint amilyet a becsületrendhez adnak, csak ezt azok viselhetik, akik Magtimguli-díjban részesültek. Kérem, mi ennek utánanéztünk a Wikipédián. Van a dologban valami, Troché neve tényleg megtalálható a 2003-as kitüntetettek között, de az isten szent szerelmére, a mediterránban voltak, Troché valami sortot, s szokása szerint hasig kigombolt könnyű inget viselt, ugyan hova az ördögbe tűzhette a magas kitüntetését, úgy, hogy annak a méltósága jottányit se csorbuljon? Inkább menjünk tévézni.

Rendkívüli nap: csütörtöktől (03. 01.) adja a Duna a belső interjúban emlegetett, olasz filmekről szóló Scorsese-sorozatot.

Pénteken finom sziesztát tölthetünk a Filmmúzeum előtt, elébb (13.05-kor) megtekintvén a Spessarti fogadót, amit ma is ajánlok mindenkinek, ott van mindjárt a mespelbrunni kastély mellett, melynek háta mögött részeges törpék tekéznek koponyákkal, mint az arrafelé köztudott. Aki túléli a spessarti éjszakát, elnyeri a leveskonzervről elnevezett Gina Lollobrigida kezét: 14.50-től Jó estét, Mrs. Campbell! Még 0.45-kor is visszajöhetünk megnézni Woody Allen legtúlértékeltebb filmjét, a Manhattant. A film+-on este kilenckor utána lehet nézni, hogy a rezsim kinek adja a pénzünket, hogy csináltasson belőle filmeket: Rambo. Fél óra múlva a Dunán egy francia versenyműben Claire Brunetti, a zsarulány, felteszem, nyomoz. Kábé olyan, mint Helén Derrick, vagy Iveta Kojakova.

Szombaton Stallone helyett jön Schwarzenegger, s este kilenckor a ViaSat3 színpadára lép: Conan, a pusztító. A sznobok persze már 20 perce Howards Endet (Szellem a házban) néznek a Dunán. Volt nyolckor a story4-en Folyó szeli ketté, Robert Redford himnusza a műlegyes pecázáshoz, az élvezetek fennkölt csúcsához. 23.15-kor a Dunán Tágra zárt szemek, ebben meg asszem sokat dugnak, akkor most mit mondjunk, ha műlégyre kilőttük döntő jelzőinket?

Vasárnap indul az m1 új csodafegyvere: Marslakók esti negyed kilenckor - alig várom, bár meglehet, hogy már negyedórája John Wayne-t nézem a Dunán, amint pisztolyt ránt (sörtésztában; Üldözők). A tv2-n Bábel 23.50-kor - a manapság elég felkapott I–árritu Sándor Gonzáleztől.

Hétfőn tovább fötör Schwarz: Kommandó kilenckor a film+-on, biztos névnapjai vannak.

Kedden Belmondo lesz a bemondó a Dunán, s bemondja, hogy kedves nézőink, Az utolsó kalandor című film 21.30-kor kezdődik, jó szórakozást kívánok! Az én néposztályom már fél órája a Duna Worldön töri a fejét, hogy Fejes Endre vajon tényleg elsüllyedt szerző-e, vagy Cserepes Margitot ma is simán elvennénk feleségül. S az egész hét bearanyozója tizenegykor a Filmmúzeumon A hét mesterlövész - simán jobb, mint az eredeti szamurájos stájsz.

Csütörtökön este az RTL klubra kapcsolva Féktelenül belezúgunk egy jó külsejű buszvezetőbe. És az önök hű jóakarója megmondja végre a tutit a filmvilág legfontosabb kérdésére 0.45-kor a Filmmúzeum előtt. Szereti ön Brahmsot? Nem. A tévét sem.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.