Film

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

„Sok film meg sem születik”

Négy egykori kollégiumi barát gyűlik össze egyikük lakásában némi bor társaságában – nem tudják, miért vannak ott, s azt sem, mi vár rájuk. A PopUp Produkció Egykutya című előadásából az Oscar-díjas Deák Kristóf rendezett filmet. Az adaptáció nehézségeiről, a független film- és színházcsinálásról és az élet értelméről is kérdeztük az alkotókat.

A Guinness család

A díszletek állnak, a szépiaszűrőket sem csomagolták el, a Peaky Blinders (Birmingham bandája) alkotóinak még nem akarózik száz évad után sem hazamenni – a dicsőségről már lekéstek, a gyalázat még ráér.

  • - ts -
  • 2025. október 1.

Testvér testvért

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

  • - turcsányi -
  • 2025. szeptember 24.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Drukkernénik

Hét Super Bowl-győzelem, amelyből ötször őt választották MVP-nek, azaz a meccs emberének.

  • SzSz
  • 2025. szeptember 24.

Anyám szökésben

Pierre-nek menő virágüzlete van Bordeaux-ban, 10 euró egy szál rózsa, a káprázatos csokrok ára százas nagyságrendű, ugyanakkor a nagybani piacon kemény üzletember.

  • 2025. szeptember 24.

„A legfontosabb feladat”

Nerina T. Kocjančič, a Slovenski filmski center promóciós és forgalmazási vezetője

  • rés a présen
  • Artner Sisso
  • 2025. szeptember 24.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.