Film

Mr. Morgan utolsó szerelme

  • Szabó Ádám
  • 2014. május 3.

Film

Számolni sem tudjuk - és nem is akarjuk -, hány film járulékos hasznait adta össze a közelmúltban Michael Caine kellemes angol öregúr imázsa és Clémence Poésy bájosan zavart tekintete. Sandra Nettelbeck író-rendező nyilván forradalminak értékelte ezt a felfedezést, mert nem is tett mást filmjében, mint összepakolta a két színészt, és várt a varázslatra. Nem jött.

Pedig a cél érdekében háttérnek Párizst választotta, a helyet, ahol bagettvariációkból egész világképeket lehet kibontani. Mr. Morgan például uborka nélkül eszi a sajátját, a fiához hasonlóan - hát kell-e ennél több utalás arra, hogy apa és fia veszekedéseik ellenére lényegében ugyanolyanok? Mindezt azonban a bagettáruson kívül más nem tudja, ő meg miért szólna bele egy gyászoló filozófiatanár és a megromló házassága miatt a világra haragvó fia kapcsolatába. Pauline, a tánctanár viszont beleszól; egy véletlen találkozást követően előbb felrázza depressziójából Mr. Morgant, majd a békítő szerepében tetszelegvén egy görbe szerelmi háromszöget is felvázol a súlytalan Párizsban játszódó sekélyes drámák margójára - kár, hogy mindez ekkor már egyre kevésbé érdekel minket. Ekkor már a film utolsó harmadában vagyunk, nekünk meg még mindig az első 10 percben elmajszolt bagett jár a fejünkben. Pedig az érzelmi háromszög átlója körül valahol ott van a sztoriban egy igazi dráma és némi humor is, barátsággal, utolsó szerelemmel, családdal, vén kecske attitűddel együtt - ehhez azonban némi empátia és a jelenvalónál több érzelmi intelligencia szükségeltetne.

Forgalmazza a Vertigo Média


Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.