Mundruczó Kornél megint Cannes-ba megy

  • narancs.hu
  • 2017. április 14.

Film

Három magyar film három szekcióban versenyez majd.

Mundruczó Kornél Jupiter holdja című menekültdrámája is bekerült a 70. cannes-i filmfesztivál versenyprogramjába. Az eddig Felesleges ember címen futott film egy fantáziaelemekkel dúsított, a menekültkérdést feldolgozó alkotás. Csütörtökön Párizsban hirdették ki, hogy a jubileumi fesztivál programjába Sofia Coppola és Michael Haneke filmje mellett Mundruczó is versenyez.

false

 

Fotó: MTI

Mundruczó Kornél a Jupiter holdja című filmmel ötödik alkalommal szerepel a világelső filmfesztivál hivatalos programjában. Fehér Isten című filmje 2014-ben megkapta az Un Certain Regard szekció fődíját, a Delta 2008-ban megnyerte a FIPRESCI zsűri fődíját, a Szelíd teremtés - A Frankenstein-terv filmet 2010-ben beválogatták a hivatalos versenyprogramba, a Johannát 2005-ben az Un Certain Regard szekcióban, a Kis Apokrif No.2.-t 2004-ben a Cinéfondation szekcióban, A 78-as Szent Johannája című 2003-as munkáját pedig a Directors’ Fortnight programban mutatták be korábban Cannes-ban.

A Cannes-ba már-már hazajáró rendező új filmjének főhőse Ariel, egy 17 éves fiú, aki illegálisan próbál belépni Magyarország területére, ám egy rendőr belelő. A sebesülés következtében a fiú különleges képességre tesz szert, úgy tud lebegni, mintha angyal lenne. A koprodukcióban készült film gyártását a Filmalap 700 millió forinttal támogatta.

false

 

Fotó: Rév Marcell/Proton Cinema

Mundruczó filmje mellett Kristóf György Out című szlovák-magyar koprodukcióban készült műve is Cannes-ba készül, az abszurd humorú drámát az Un Certain Regard szekcióba válogatták be. Szentpéteri Áron Láthatatlanul című vizsgafilmje pedig a Cinéfondation válogatása közé került.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.