Interjú

„Ők nem láthatatlanok”

Thea Ehre színésznő

Film

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

Magyar Narancs: Hogyan ismerte meg Tom Tykwert?

Thea Ehre: Mindig is a rajongója voltam. A 2023-as Berlinalén találkoztunk, rengeteg partira és fogadásra került sor, az egyik ilyenen kezdtem el beszélgetni vele – de a nagy nyüzsgés közepette először le sem esett, hogy ő az. Megkérdezte, melyik ügynökség kép­visel, aztán azt, akarok-e részt venni a következő filmjében. Egy aprócska szerepről volt szó, de azonnal igent mondtam.

MN: A fény egy hétköznapi német család életét bemutatva beszél napjaink problémáiról. Szép hosszú film, amely rengeteg témát felvet a bevándorlástól kezdve a hűtlenségig. Melyik vonulata érintette meg a leginkább?

TE: Nekem a részvétről, az empátiáról szól, hogy tudnunk kell együttérezni másokkal, és elfogadni mások együttérzését is.

A film egyfajta figyelmeztetés is, hogy ideje lenne újra meghallani a másikat, és nem adottnak venni saját kiváltságainkat. Rengetegen szenvednek a világban, és ez már régóta így van. Ők nem láthatatlanok, és nagyon is arra várnak, hogy végre észrevegyék őket.

MN: A film elején hangzik el, hogy bizonyos lelkeknek szükségük van útmutatásra, példaképre, hogy megtalálják a saját útjukat. Transz színésznőként ön előtt álltak ilyen példák?

TE: Felnőve nem igazán találtam ilyet a filmekben, mert egyszerűen nem voltak transz színészek és színésznők. De szerencsére a magánéletben megleltem a saját példaképeimet: a családomat. Nagyszerű szüleim vannak, akik mindig kiálltak mellettem, és transzként is támogattak. A moziban is volt persze, akire felnéztem, ilyen például Tilda Swinton. Mindig rajongtam a művészfilmekért, mert azok gyakran mutattak be kívülállókat – én pedig sokáig annak éreztem magam.

 
Fotó: Palágyi Barbara 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.