Film

Parker

  • - kg -
  • 2013. április 14.

Film

A kémialaborba kivezényelt évismétlők kíváncsiságával vártuk, hogy milyen reakció jön létre, amikor a hollywoodi lombikokban összeöntik Richard Starkot (született: Donald E. Westlake) Jason Stathammel. A Parker-történeteket A szállítóval! Hogy ez eddig senkinek nem jutott eszébe! Néhány év, és biztosan életrajzi mozi készül arról, aki ezt kifundálta. De nem is neki jár az életműoszkár, hanem annak, aki nem Luc Besson valamelyik másodasszisztensére, hanem egy Taylord Hackford nevű, a filmkészítést már évtizedek óta gyakorló hollywoodi szakira bízta a megvalósítást. Ha jól számoltuk, két megközelítés létezik: az egyik, amikor az épkézláb mozifilmek, a másik, amikor Jason Statham munkássága felől közelítünk. Az első esetben azt mondhatjuk, hogy Hackfordnak kellemes közepesre sikerült feltornáznia a komoly morális kóddal rendelkező, s még jó, hogy csőbe húzott, s még jó, hogy az őt csőbe húzó parasztokon bosszút álló Parker nevű ponyvahős moziját. S mindezt úgy, hogy Statham semmit sem lazított mimikáján, legfeljebb többet szálkásított a drámai hatás kedvéért, ám még egy ilyen kétfunkciós, lő+morózus hőssel is sikerült egy hangulatos, cowboykalapos Palm Beach-i keménykedést összehozni. Akik pedig az Elmore Leonard-kapcsolatot keresnék az Elmore Leonarddal sokszor együtt emlegetett Stark/Westlake-adaptációban, azoknak egy szép testet kínál e film: Jennifer Lopez lankái és emelkedői a jó emlékű Mint a kámfort és persze önmagukat hivatottak megidézni.

Ja, igen, a Statham-filmek felől nézve pedig a Parker egy remekmű.

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.