Film

Parker

  • - kg -
  • 2013. április 14.

Film

A kémialaborba kivezényelt évismétlők kíváncsiságával vártuk, hogy milyen reakció jön létre, amikor a hollywoodi lombikokban összeöntik Richard Starkot (született: Donald E. Westlake) Jason Stathammel. A Parker-történeteket A szállítóval! Hogy ez eddig senkinek nem jutott eszébe! Néhány év, és biztosan életrajzi mozi készül arról, aki ezt kifundálta. De nem is neki jár az életműoszkár, hanem annak, aki nem Luc Besson valamelyik másodasszisztensére, hanem egy Taylord Hackford nevű, a filmkészítést már évtizedek óta gyakorló hollywoodi szakira bízta a megvalósítást. Ha jól számoltuk, két megközelítés létezik: az egyik, amikor az épkézláb mozifilmek, a másik, amikor Jason Statham munkássága felől közelítünk. Az első esetben azt mondhatjuk, hogy Hackfordnak kellemes közepesre sikerült feltornáznia a komoly morális kóddal rendelkező, s még jó, hogy csőbe húzott, s még jó, hogy az őt csőbe húzó parasztokon bosszút álló Parker nevű ponyvahős moziját. S mindezt úgy, hogy Statham semmit sem lazított mimikáján, legfeljebb többet szálkásított a drámai hatás kedvéért, ám még egy ilyen kétfunkciós, lő+morózus hőssel is sikerült egy hangulatos, cowboykalapos Palm Beach-i keménykedést összehozni. Akik pedig az Elmore Leonard-kapcsolatot keresnék az Elmore Leonarddal sokszor együtt emlegetett Stark/Westlake-adaptációban, azoknak egy szép testet kínál e film: Jennifer Lopez lankái és emelkedői a jó emlékű Mint a kámfort és persze önmagukat hivatottak megidézni.

Ja, igen, a Statham-filmek felől nézve pedig a Parker egy remekmű.

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."