Film

Kényes témák zsonglőre

Szauna Párizsban

  • - izs -
  • 2012. július 20.

Film

Melegek, zsidók, rengeteg pénzhez jutó meleg zsidók, hiperliberális szülők, félrelépő szülők, zsidók által megvert gojok - íme a francia filmipar legfrissebb kísérlete arra, hogy beteges humorával és laza erkölcseivel megmételyezze a világ ártatlanabbik felét. Elvégre milyen film pozitív hőse lehet egy saját neméhez vonzódó, lányosan nyafogó, a tánctéren shakirásan vonagló, szöszke pasijába halálosan szerelmes zsidó fiú, akit a véletlen (pontosabban egy furcsa finn pasas) megdob kétszázezer euróval, mely pénzösszeggel ő hazautazik Párizsba, a folyton perlekedő rokonai közé, akik egyedül abban értenek egyet, hogy a családba beházasodott goj pasas seggfej? Egy kimondottan szórakoztató filmé, ami a legnagyobb természetességgel képes - tán még a miénknél toleránsabb (normálisabb) vidékeken is - kényesnek számító témákkal zsonglőrködni: olyanokkal, mint a melegromantika, a vallási közösségek szexuális kapcsolathálója vagy az öregedő szülők félrelépési rátája és őszinteségi rohamaik szakszerű kezelése.


De a használóját gyorsan és fájdalommentesen zsidóvá változtató dezodorról, valamint a finn erdők és a párizsi diszkók mélyén zajló furcsaságokról is megtudhat ezt-azt, aki megnézi az első filmes Mikael Buch szürreális elemekkel teletűzdelt vígjátékát. Sőt, az eredetileg Let my people go! címen futó műből az is világossá válik, hogy egy meglehetősen érzékeny, nem kimondottan bátor meleg fiú és egy tengereket szétválasztó, istennel diskuráló népvezér bizonyos szempontból nagyon is hasonló problémákkal küszködhet.

A Cirko Film - Másképp Alapítvány bemutatója


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."