Film

Szemekbe zárt titkok

  • - kg -
  • 2016. január 3.

Film

Jól­eső érzés kimondani: Ricardo Darín nagy színész. Még úgy is jóleső, hogy ebben a filmben Ricardo Darín nem szerepel. Szerepel ellenben Nicole Kidman, Julia Roberts, Chiwetel Ejiofor, a kisegítő posztokon pedig Alfred Molina, Dean Morris; egyszóval olyan presztízsprodukcióról van szó, melynek büdzséjébe jó nevű brit és amerikai jellemszínészek fizetése is be lett építve. Darín, mint említettük, sehol sem látható, így fizetni sem kellett neki, mégis ő a legjobb befektetése a filmnek, mert, mint Mórickának, mindenről ő jut az eszünkbe. Ez pedig úgy lehetséges, hogy a film, mely 2015-ben Szemekbe zárt titkok címmel kerül a mozikba, közeli rokonságban áll azzal a filmmel, mely Szemekbe zárt titkok címmel lett 2009-ben bemutatva. Darín barátunk az utóbbiban, az argentin változatban vitte a főszerepet, de nem ő volt az egyetlen fénypontja ennek az Oscart is nyert alkotásnak: az érzelmes-csavaros, Argentína dicstelen félmúltjáról is mesélő thriller a tisztes népszórakoztatás legszebb erényeivel tüntetett. Ehhez képest a daríntalanított és 9/11 Los Angelesébe helyezett újrajátszás inkább egy lustán profi, se íze, se bűze produkció csekély élvezeti értékét kínálja. Az élvezet leginkább Kidman és Roberts szájmozgásában merül ki: két világhírű ajakbiggyesztés feszül itt egymásnak, míg kettejük közt szegény Ejiofor olyan, mint a közmondásos lúzer, akinek későn szóltak, hogy a házibuli mégsem jelmezes lesz. A jó tanuló brit színészi eszközökkel igyekszik megoldani hálátlan szerepét, de semmi esélye a két ne­héz­súlyú ajakbiggyesztő között.

A Big Bang bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."