Film

Szemekbe zárt titkok

  • - kg -
  • 2016. január 3.

Film

Jól­eső érzés kimondani: Ricardo Darín nagy színész. Még úgy is jóleső, hogy ebben a filmben Ricardo Darín nem szerepel. Szerepel ellenben Nicole Kidman, Julia Roberts, Chiwetel Ejiofor, a kisegítő posztokon pedig Alfred Molina, Dean Morris; egyszóval olyan presztízsprodukcióról van szó, melynek büdzséjébe jó nevű brit és amerikai jellemszínészek fizetése is be lett építve. Darín, mint említettük, sehol sem látható, így fizetni sem kellett neki, mégis ő a legjobb befektetése a filmnek, mert, mint Mórickának, mindenről ő jut az eszünkbe. Ez pedig úgy lehetséges, hogy a film, mely 2015-ben Szemekbe zárt titkok címmel kerül a mozikba, közeli rokonságban áll azzal a filmmel, mely Szemekbe zárt titkok címmel lett 2009-ben bemutatva. Darín barátunk az utóbbiban, az argentin változatban vitte a főszerepet, de nem ő volt az egyetlen fénypontja ennek az Oscart is nyert alkotásnak: az érzelmes-csavaros, Argentína dicstelen félmúltjáról is mesélő thriller a tisztes népszórakoztatás legszebb erényeivel tüntetett. Ehhez képest a daríntalanított és 9/11 Los Angelesébe helyezett újrajátszás inkább egy lustán profi, se íze, se bűze produkció csekély élvezeti értékét kínálja. Az élvezet leginkább Kidman és Roberts szájmozgásában merül ki: két világhírű ajakbiggyesztés feszül itt egymásnak, míg kettejük közt szegény Ejiofor olyan, mint a közmondásos lúzer, akinek későn szóltak, hogy a házibuli mégsem jelmezes lesz. A jó tanuló brit színészi eszközökkel igyekszik megoldani hálátlan szerepét, de semmi esélye a két ne­héz­súlyú ajakbiggyesztő között.

A Big Bang bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.