Film

Szövetségesek

  • - kg -
  • 2017. január 8.

Film

Brad Pitt Graham Greene-t olvas, a Brighton Rockot – nemrég jelent csak meg (nem Pitt, a Brighton Rock), London ugyanis Hitler bombázóitól hangos, de a háborús hősnek, aki nemrég még Casablancában vett részt hajmeresztő akcióban, jut ideje olvasásra is. Kár, hogy Greene is, mint minden más Robert Zemeckis filmjében, csak egy jól nevelt utalás; ja, tényleg, a jó öreg Graham maga is a brit hírszerzés kötelékében tett-vett! Ha valaki, ő bizonyára jól ismerte azt a titkos folyosóról nyíló titkos szobát, ahová filmünk hősét (még mindig Pitt) berendelik, és angolos homlokráncolás közepette közlik vele, hogy gyermeké­nek anyja, a szép francia ellenálló, a casablancai akció másik résztvevője, a nő, akinek a kezében épp oly jól áll a gépfegyver mint a cucli (Marion Cotillard), alighanem német kém, s mint ilyen, lehet, hogy hétfőn likvidálni kéne. Vagy ha nem az, akkor nem kell hétfőn likvidálni. Well, well, a hétfők nehéz napok. Mire idáig jutunk, némi jó pontot már összekapartak a készítők: a casablancai akció feszült, Cotillard-on jól áll a selyemkombiné, és kis segítséggel Pittről is el lehet képzelni, hogy olvas. Ám mielőtt még bősz casablancázásba fognánk, vegyük számításba, hogy Kertész Mihály szellemét úgy félidőtájt egy Rejtő nevű másik magyar üti kupán teljes erőből. Ettől kezdve – kinek kémkedik az asszony, és ha igen, miért nem? – Fülig Jimmy szellemisége ül tort a történteken. Az azért megnyugtató és erős érv az élet kiszámíthatósága mellett, hogy az egyenruhában, erdőszélen megejtett szeretkezés sosem megy ki a divatból.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.