Film

Tad Jones csudálatos kalandjai

  • Békés Bálint
  • 2013. június 9.

Film

Enrique Gato első egész estés animációját (saját rövidfilmjét bővítette ki) nézve hazánk romantikaiparosa, Sas Tamás és az ő legutóbbi műve, az S.O.S Love derenghet fel: egy európai direktor a becsvágytól fűtve hihetetlen erőbedobással elkészít egy B kategóriás hollywoodi filmet. A képlet fájdalmas eredményt szül, melynek skizoid voltát találóan jelzi az eltökélt alkotói bizalom a hátborzongatóan sablonos cselekményben, a filléres poénokban és a 3D-ben mint a multiplexközönség ópiumában.

Hősünk az ezredelő - továbbra is - mozivásznon tobzódó archetípusa, a lúzer kisember, ezúttal egy régészeti ambíciókkal megáldott szájmenéses kőműves képében. A minden kólásüveget műkincsnek vélő Tadra rámosolyog a szerencse, amikor mentora helyett ő utazhat Paititi nevezetes elveszett városába, bizonyos kőtáblák összeillesztése végett. Csakhogy, csakhogy nem, a kincsekre gonoszék is utaznak, ráadásul a helyi inkaszakértővel megerősítve maroknyi csapatukat.

false

A néző idegeit cirka húsz perc után hazavágó Tad az elrabolt egy szem, szépséges lányával (még egy meglepő elem) nekivág a mentésnek. A milliméterre belőhető történetmeneten túl az amúgy is hamar bepunnyadó nézőt tovább lankasztja, hogy Indiana Jones és Tintin e hervadt fúzióját Gato humorosnak szánt mellékalakokkal lazítja. Hogy a külcsín közben a Disney legrosz-szabb pillanatait idézi, az smafu. Az igazán kiábrándító ugyanis az, hogy még mindig oda mer állni valaki az áhított gyerekközönsége elé annyival, hogy "a pénz nem boldogít, a szeretet igen"?

Forgalmazza a PARLUX Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.