Film

Támadás a Fehér Ház ellen 2. – London ostroma

  • - kg -
  • 2016. április 24.

Film

A gaz pakisztáni fegyverkereskedő akkora csapást mér a nyugati világra, amekkorát csak gaz pakisztáni fegyverkereskedők tudnak: nagyot. Londonnak lőttek, a vérszomjas agytröszt összeütötte nagyobbacska armageddonban nemcsak a Westminster Abbey vész oda, de a nyugati hatalmak vezetőinek jó része is. Az olasz és francia elnöknek amúgy sem jósoltunk nagy jövőt itteni bemutatkozásuk láttán (lám, az olasz csajozik, a francia meg a jachtján arcoskodik), de a jóval becsületesebb képű kanadai és japán kollégának sincs esélye, hogy megélje a Támadás a Fehér Ház ellen 3-at. Egyedül az amerikai elnök van még játékban, de ő is csak azért, mert vele van hű testőre, aki most még inkább úgy fest, mint egy xenofób testépítő és egy kétfunkciós (kiskés, fogpiszkáló) svájci bicska vadházasságának a gyümölcse. De ne komolytalankodjunk, már csak azért se, mert megteszik ezt helyettünk a filmesek: ők azért gyűltek most itt össze nagy számban, hogy Gerard Butler cégei ismét jó évet zárhassanak. A jól megtermett Gerard azt az űrt igyekszik betölteni, ami csak messziről tűnik űrnek; közelebbről nézve azért elég jól kivehető, hogy még mindig jó néhány alaknak (igen, ez itt a jól megérdemelt Bruce Willis-ezés helye) nyújt biztos megélhetést Amerika vasöklének megformálása. Akciózni persze lehet ésszel és kevésbé rasszistán is, de a Butler-féle bunkócska vonalnak is komoly műfaji hagyományai vannak. Kérdezzék csak Chuck Norrist, ha épp otthon van, és nem Vietnamban menti az ott rekedt amerikaiakat.

A Big Bang bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.