Film

Támadás a Fehér Ház ellen 2. – London ostroma

  • - kg -
  • 2016. április 24.

Film

A gaz pakisztáni fegyverkereskedő akkora csapást mér a nyugati világra, amekkorát csak gaz pakisztáni fegyverkereskedők tudnak: nagyot. Londonnak lőttek, a vérszomjas agytröszt összeütötte nagyobbacska armageddonban nemcsak a Westminster Abbey vész oda, de a nyugati hatalmak vezetőinek jó része is. Az olasz és francia elnöknek amúgy sem jósoltunk nagy jövőt itteni bemutatkozásuk láttán (lám, az olasz csajozik, a francia meg a jachtján arcoskodik), de a jóval becsületesebb képű kanadai és japán kollégának sincs esélye, hogy megélje a Támadás a Fehér Ház ellen 3-at. Egyedül az amerikai elnök van még játékban, de ő is csak azért, mert vele van hű testőre, aki most még inkább úgy fest, mint egy xenofób testépítő és egy kétfunkciós (kiskés, fogpiszkáló) svájci bicska vadházasságának a gyümölcse. De ne komolytalankodjunk, már csak azért se, mert megteszik ezt helyettünk a filmesek: ők azért gyűltek most itt össze nagy számban, hogy Gerard Butler cégei ismét jó évet zárhassanak. A jól megtermett Gerard azt az űrt igyekszik betölteni, ami csak messziről tűnik űrnek; közelebbről nézve azért elég jól kivehető, hogy még mindig jó néhány alaknak (igen, ez itt a jól megérdemelt Bruce Willis-ezés helye) nyújt biztos megélhetést Amerika vasöklének megformálása. Akciózni persze lehet ésszel és kevésbé rasszistán is, de a Butler-féle bunkócska vonalnak is komoly műfaji hagyományai vannak. Kérdezzék csak Chuck Norrist, ha épp otthon van, és nem Vietnamban menti az ott rekedt amerikaiakat.

A Big Bang bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.