Film

Mindenáron esküvő

  • 2016. április 24.

Film

Lehet-e újat mondani, ezerszer látott szituációkat másképp megközelíteni, kismilliószor hallott poénok helyett frissebbeket elsütni egy olyan végletekig kimerített filmes zsánerben, mint az esküvős vígjáték? Ha a műfajba pénzt keresni kiránduló művészfilmes (Susanne Bier) valóságos karaktereket, konfliktusokat és érzelmeket csempész a rózsaszín díszletek közé (Csak a szerelem számít), vagy ha egy népszerű slágerekből musicallé ügyeskedett, amúgy is erősen reflektált sikerdarabot építenek a színészi ön­ref­le­xió(k)ra (Phyllida Lloyd: Mamma Mia!), akkor talán. De azt az ásíttatóan unalmas helyzetet, hogy készül az esküvő, minden elromlik, mindenki mindent elcsesz, minden bili kiborul, az ünnep káoszba fúl és az oltárhoz (lélekben) már nem ugyanaz a két ember áll, mint aki tegnap még önfeledten készült élete legnagyobb eseményére… nos, ezt ezredszerre levezényelni reménytelen vállalás. A végeredménye akkor is érdektelen, ha az akadályozó tényezők (itt reptéri sztrájk, majd a kényszermegoldások szülte újabb és újabb úti balhék miatt késik a lagzi), fordulatok (hajsza az elcserélt menyasszonyi ruha, illetőleg a késedelem miatt beiktatott leánybúcsún készült kínos fotók után) és szereplők (a kliséraktár „izgága figurák” polcáról) biztosítanak némi lendületet ahhoz, hogy valahogy elteljen a másfél óra.

Mentségére szóljon ennek az amúgy fárasztó spanyol mókázásnak, hogy alpáriság tekintetében nem ereszkedik a hasonló amerikai produktumok színvonalára. Akár 12 éven aluliak is megtekinthetik. Csak minek?

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."