tévésmaci

A majomkerülő tigrisláb

  • tévésmaci
  • 2014. május 26.

Film

Amikor Sztupa és Troché beköszönteni látták a májust, elmentek a borbélyhoz. Egy öreg gyerekfodrászt preferáltak, de e ténynek csak annyiban van jelentősége, hogy Neumann Péter bácsi már nem nagyon tudta megkülönböztetni a gyerekeket a felnőttektől, s különben is notórius gyerekfodrász volt, tehát mindenkinek úgynevezett csikófrizurát nyírt, s az sem rázta meg különösebben, ha tényleges gyermeki kuncsaftjai sírva távoztak a műhelyéből.

De Sztupa és Troché már egy ideje nem sírtak, nem kértek bocsánatot és nem kegyelmeztek, a saját szabályaik szerint éltek, aminek az lett a közvetlen következménye, hogy Péter bácsi oldalt és a fejük búbján épp csak egy egészen kurta, tüskének sem nevezhető valamit, tán negatív kopaszságot hagyott meg, s a homlok fölött közvetlenül valami hajzatra, urambocsá' frufrura emlékeztető pamatot. De tán még ezt is ledúrta volna a fejükről, ha Troché nem köti menet közben is többször a lelkére, hogy a pamat marad. "mafa is elment velük, de ő csak ült a várakozó vendégeknek kirakott székek egyikén (a középsőn, a kisasztalka mögött, de ennek nincs jelentősége), lógázta a lábát, s nézte a barátait a szabályozható magasságú karszékben, hogy veszítik el dús sörényüket. Troché göndör volt, Sztupa dróthajú, s ők is visszanéztek "mafára a nagy fodrásztükörből. Péter bácsi Sztupán dolgozott, Troché pedig bebugyolálva várta a másik széken, hogy végezzenek. Régen egy segéd dolgozott ennél a széknél, de egy ideje már nem látta senki, eltűnt. A műhely közel volt az állomáshoz, ezért faluszerte tudni vélték, hogy egy eseménytelen szerdai napon a segéd, valamilyen úrnak hívták, már a nevét sem tudja senki, fél négykor még felvett egy vendéget borotválásra, jól beszappanozta a pofáját, s épp csattogtatva fente a borotváját a fenőszíjon, amikor a nagymutató a nyolcasra ugrott, tehát 15.40-re, akkor viszont upre púpom, nekiveselkedett! Irány az állomás, s a háromnegyed négyes pesti gyorsított személy utolsó peronját még pont elérte. Az állomásfőnök szerint még vissza is integetett, de ezt nem hitte el senki. Mi is inkább a tévének hiszünk, az sosem hazudik.

Pénteken (25-én) kora délután, három előtt aliggal a Cinemaxon lecsap a Vén John újra, s elénk lép, mint Aki lelőtte Liberty Valance-t. Este nyolcra nemes verseny alakul ki az izgalmas tévécsatornákon, így ha maradunk helyben, ránk köszönt a nyolcvanas évek. Az 'rizetbevételben vénülő kezével is nagyot csapó Lino Ventura szörnyű bűnökkel gyanúsítja Michel Serrault-t, de mi nem tudjuk levenni a szemünket Romyról. Ha ugrunk az MGM-re, jöhet a free cinema ésA könnyűlovasság támadása.

Szombaton kedvenc brit színészeink közül Jim Broadbent és Philip Davis lépnek fel Mike Leigh pár éves remekében, a Még egy évben este háromnegyed tíz előtt a kettesen.

Hétfőn az HBO-n hat előtt kezdődő Alul semmi esetében akár ki is találhatják, hogy épp ki a kedvenc brit színészünk. A szokásos westernhétfőjét tolja az MGM, vagyis hát erre következtetek a beszédes című Cowboyok éjjeli műsorra tűzése láttán.

Keddre nem kéne már egy kis Bergman? Önöknek nem hiányzik? Na ugye! Mit szólnának például A farkasok órájához hajnali háromkor az MGM-en? Én biztosan dobnék egy farkast.

Szerdán ellenbrunner újra eljő közénk derék Philip Davisem, éjjel kettőkor randizunk vele a Brightoni sziklánál, az HBO-n. Szerencsére előtte megnéztem ugyanitt a Hármas fogat(ot), ami szintúgy lehetne western, mint A farkasok órája, mondjuk a legendás Hatosfogat rövidfilmváltozata, fél idővel, de nem az, hanem Mastroianni és Loren ökörködése a legősibb tematikumban, de önök csak a szememet kövessék, amint Dalila di Lazarót hesszeli.

Csütörtökre hagytuk Az utolsó tangót, ezúttal Párizsban és másik heti kedvencünkön, az MGM-en, este tízkor. Marlon Brandónak valami jó kerek születésnapja lehet, mert éjjel a Quemaidát is leadják, csak az a címe, hogy Tűz! Tényleg, oda ne rohanjak! Milyen tűz? Persze lehet benne valami, hiszen én és a tévé: tűz és víz. Önök se tüzeskedjenek, mert éjjel televizelnek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.