tévésmaci

Egy kosár bogár

  • tévésmaci
  • 2013.05.04 14:04

Film

Amikor Sztupa és Troché megverekedtek, már a feje tetején állt a lagzi; a nyakkendők meglazítva, a vállpántok lecsúszva, pecsétes abroszok és ingmellek, amerre a szem ellát. Pörköltszag és izzadságfolt háton és hónaljban, fényes cseppek az orrtőnél és minden alacsony homlokon. A kerítésnél élő zene, énekel a szaxofonista, az udvaron tánc, konkrétan a porban.

A sátor - négy ágasfára erősített ponyva - alatt rekedt tömegek most tartanak a disznótorosnál, sokkal több a hurka, mint a kolbász, bár az is mintha fűrészporból lenne. Mancika egy tálca süteményt visz a kapuban ácsorgó bámészkodóknak, valami piskóta, tán csokikrémmel, messziről rettenetesnek látszik, közelről nyilván finom. Ennyi rézízű pálinkát még nem ittunk, langyos a Kőbányai, s mint tudjuk, egri a Symphonia, pécsi a Szofi. Állítólag verpeléti a rizling, bár innen hozták, kétháznyiról, Cefre Pali pincéjéből. Párocskák és változó ivararányú embercsoportok tűnnek el a házban vagy a ház mögött, elöl a letaposott virágágyásnál lökdösődés. Valaki épp levizeli a Ladámat. De mindez kit érdekel, amikor Sztupa és Troché ingujjra vetkőzve megverekszenek? A vőlegényt már semmi nem érdekli, az asztalra borulva hortyog, a szaxofonos fűzi helyette a menyasszonyt, szerencsére nászuram résen van, ad egy Adyt (ötszázas) a zenésznek, húzzad (el innen a beled, míg szépen vagyok), és játsszál valami szép lassút, a Mamiblú most jó lesz, búcsú nélkül mentem el. Egy kissrác fasírtokkal gurigázik a hosszú asztal alatt, de az anyja észreveszi, mire a kölök ijedtében felborítja a padot, aminek a végén szerencsére csak öregapám trónol, de amikor dőlni látszik a világ, felpattan, s azonmód szellent is egy egészségeset, külön szerencse a szerencsében, hogy hangját elnyomta az ómamimami. Valszeg az öreg is lemarad Sztupa és Troché összecsapásáról, mert hirtelen elbóbiskol álltában. Az utolsó képen "mafát látjuk, a hajtókáján hervadt szegfű, épp kurjant valamit, de hangos kép nincsen, ezt is csak valamelyik falusi festette, akkor úgy mondták, naiv festő. Ott van kiállítva olajban a kultúr nagytermében, rögtön a mellett, amin Sztupa és Troché ingujjban megverekszenek. Csakhogy a képek nézegetésénél sokkal tartalmasabb szórakozás a tévé nézegetése.

Pénteken (5-én) elégedetten állapítjuk meg, hogy e héten csak polgári otthonokban foghatatlan csatornákon lesz említésre érdemes filmműsor, az is teljesen extrém időpontokban, biztos, ami biztos. Mit szólnak például egy elfeledett Cimino-opushoz éjjel az MGM tetején, emlékszel, kicsikém: A félelem órái. Vagy fél kettőkor a Filmboxon egy svéd dráma a szigetvilágban (archipelago, vaz): Az utolsó vakáció. Éjfél után Huligánok Charlie Hunnammel és Rafe Spallal a Filmbox Extrán?

Szombaton lagzi.

Vasárnap Szeretetáradat dettó fél kettőkor éjjel az MGM-en, Az ifjúság édes madara pedig a TCM-en. Feketék a film+ 2-n: Dzsungelláz és Fekete kefe.

Hétfőn Ivan Passer teljesen felesleges kalandjai az új világban: Cutter útja Jeff Bricsesszel, nem fogják elhinni, az MGM-en. Húzzák fel hajnali háromnegyed négyre az órájukat, mert a TCM-en kiderül, hogy Roger Moore előtt is volt élet a Föld nevű bolygón: The Saint's Double Trouble - egy 1940-es Angyal kalandjai fekete-fehérben.

Kedden az m1 elindít Hölgyek öröme címmel egy brit sorozatot nyolc részben. A ViaSat - nem várva meg, hogy az AXN befejezze az azonos időben futó Forbrydelsent - megküldi A hidat, amit a neten már sikerrel futtatott. Én megyek az MGM-re Vad Billt nézni, az adja benne Codyt, aki a Deadwoodban a Vadat, mindegy: Bill Bill.

Szerdán Orfeusz alászáll Brandóval az MGM-en, utána meg a kultikus Motoros zsaru - énrám meg a Morfeusz száll. A Dunán negyed tízkor Szigorúan ellenőrzött vonatok, ami már a maga idejében is határeset volt, de inkább giccs.

Csütörtökön a világ legjobb Chandler-adaptációja, a Hosszú búcsú. S még egy kultikus motorbiciklis baromság, A vad angyalok, s a svéd Vihar. Ne kérdezzék, hogy hol-e: TCM, MGM és Filmbox Extra. Foghatatlan csatornákért nem érdemes etetni a tévét.

Neked ajánljuk

Riviéra–Erzsébetváros motortúra

  • Támogatott tartalom

Lengyel Gábor hosszú évtizedeken át dolgozott az orvosiműszer-kereskedelemben, és kizárólag olvasóként tekintett az irodalomra. A helyzet azután változott meg, hogy elhagyni kényszerült vállalkozását, s az ezzel járó traumát úgy dolgozta fel, hogy írni kezdett – terápiás céllal.

Lezárt műhely, levert lakat

Miközben nagyszabású kiállítással emlékeztek meg a Ludwig Múzeumban a magyar film születésének 120. évfordulójáról, a szentendrei Ferenczy Múzeumi Centrum – MűvészetMalomban ugyancsak a magyar film a főszereplő, konkrétan a rendszerváltás utáni idők talán legizgalmasabb hazai filmes műhelye, az Inforg Stúdió.

A balfácán napja

Nem vennénk rá mérget, hogy a Netflix gyártásában készült friss svéd történelmi krimisorozat készítői valóban Harold Ramis 1993-as klasszikusából, az Idétlen időkigből vették a dramaturgiai inspirációt, de A valószínűtlen gyilkost nézve könnyen érezhetjük úgy, hogy Stig Engström is belekeveredett egy Phil Connorséhoz hasonló időhurokba. 

Dzsúdló és a magány

  • Puskás Panni

Dzsúdló nem azonos Jude Law-val, hanem egy magyar zenész, akinek leghíresebb száma a Lej. Ilyen és ehhez hasonló titkokat tudhatunk meg e „Z generációs pandémia paradigmából”, de csak akkor, ha valaki olyan szerencsés, mint én, és egy Z generációs digitális bennszülöttel nézheti végig a darabot. A tizenhat éves húgom árulta el azt is, miért nevet a főleg fiatalokból álló közönség azon, hogy az egyik szereplő annyira depis, hogy a frufruját is majdnem levágta.