tévésmaci

Tigriscsík, a főkirály

  • tévésmaci
  • 2013. február 10.

Film

Amikor Sztupa és Troché útjai keresztezték egymást, épp a Frankfurti Keresztnél jártak, Sztupa menekült, Troché kergetett valakit, Sztupa Hanau felé iszkolt, Troché rongyolt Darmstadtnak.

Sztupát Tulipános Fanfan üldözte, Troché Callnine Oneone-t igyekezett kézre keríteni. De minthogy a nevezetes eset a híres Frankfurti Keresztnél esett, mindkét páciens német volt, vagy annak vallotta magát. Tulipános Fanfan ezért Tulipános Vanvannak írta a nevét, és gyakran hivatkozott nemesi származására. Callnine Oneone névjegyén pedig az állt, hogy Kohlnein Wanwan, s a majsztró feszt a vörösökre szavazott vagy kínai felmenőit emlegette. Sztupa is rühellette, amit csinál, Troché meg aztán pláne. De az is meglehet, hogy észre sem vették egymást, amikor egyszerre fordultak be a nevezetes kereszteződésnél: Sztupa pont Darmstadt felől érkezett, ahova Troché tartott, ő viszont Aschaffenburg felől jött, így - gyakorlatilag szembemenvén - a négylevelű lóhere haránt irányban szembenső levelein pörögtek ki az egyenesről. Sztupa nem emlékezett Trochéra, de mintha látni vélte volna Kohlnein Wanwant, aki kétségkívül figyelemre méltó jelenség, de sajnos nem ért rá különös idegeneket bámulni, hiszen ott loholt a sarkában a kérlelhetetlen és gonosz, de legfőként alacsony termetű Tulipános Vanvan, egy egyterű, úgynevezett családi személygépkocsi volánja mögött (Mini Vanvan, sőt olyan kicsi volt, hogy csak Van, vagy, mint mondtuk, inkább volt). Kohlnein Wanwan sem volt az az óriás, de őt legalább nem kellett utálni, csak egy kicsit észre téríteni, bár ahhoz sem volt nagy kedve Trochénak, lévén nagyjából egyetértett Kohlnein viselt dolgaival, például ő is meggyőződéses baloldali volt. Dickenst olvasott sokat akkoriban, északnémet tengerészsapkát viselt, olasz neorealistákat nézett szívesen a moziban, s szívből megvetette a testmozgás azon formáját, amelyben valakit - még ha géperővel is - kergetni kellett. Az üldöző a mindenkori második helyezett, mondta. Szerencsére mi nem vetjük meg a testmozgást, ha azt a tévé előtti fotőjben rendezik, mint ezen a héten is.

Pénteken (11-én) nem feltétlenül kell tévézni, mert másnap nehéz napunk lesz, ám ha valaki mégis erre vetemedne, akkor menjen a Dunára. Este tízkor kezdődik ott a Hideg nyom című izlandi krimi, amiben feltehetően dohányzó alkoholisták üldöznek dohányzó alkoholistákat a hidegben vagy az esőben.

Szombaton lesz ugyan esti negyed kilenckor az m1-en valami Woody Allen, A füles, és délutáni fél ötkor pedig a Duna tol egy érdekes című magyar filmet régről, a Mágnes Miskát. Technováltozatát később Elektromágnes Miska címmel játszották, és azt énekelték benne, hogy a gróf kendre kiflit hány? A mi pékünknél például van "retró kifli", harminc froncsikért, nyilván ilyet tolt az a Miska is. De ez mind semmi, mi van akkor, ha beülünk a film+-re, mondjuk este hétkor, és lenyomjuk egy szuszra a Fantomas visszatért, a Féktelenült, a CopLandet és a Sweeney Todd - A Fleet Street borbélyát, megszakítva háromszáz óra reklámmal? Az van akkor, hogy én tízkor felállok, és a slozin elrejtett tévémen már előre megnézem a Sweeney Todd - A Fleet Street borbélya című rettenetet az RTL II-n, majd visszajövök a főtévéhez, s elmondom mindenkinek, hogy a rossz külsejű fodrász a gyilkos, de énekelnek is.

Vasárnap a nemzeti főadó ismét királyi napot tart: a múlt héten A király beszéde ment este, most A királynő - lehet, hogy az nem tud beszélni? Maguknak már mondott valamit? A film+ pedig Fufuvel víkendezik szintén már egy ideje este hétkor, de ez a legerősebb hétvégéjük, mert ahogy a Fantomas visszatér a legjobb Fantomas-film, úgy a Csendőrök New Yorkban a legfajább csendőrfilm. Éjjel kettőtől Golden Globe az HBO-n, csak nem nekem.

Hétfőtől már csak a film+-t érdemes nézni, de azt is csak reggel háromnegyed tíztől mindennap, akkor adják ugyanis a Folytassa... sorozatot, kezdve a fakabáttal, folytatva a nem számíttal, s taxisofőr(nő)vel, s csütörtökön végezve Jackkel. Tévézni még a fentieknél is nagyobb marhaság!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.