Film

Tomb Raider

  • - kg -
  • 2018. április 22.

Film

Mindig csak ezek az évezredes titkok, dohos sírkamrák, pókhálós folyosók, ősi csapdák és felbecsülhetetlen értékű kincsek, meg ez az isten háta mögötti akciózás, kúszás, futás, ugrás, vetődés, kapaszkodás, rúgás és húzódzkodás. Egyhangú élete van Lara Croftnak, a már nem is mai videójátékhősnek, és ezen az egyhangúságon Angelina Jolie sem sokat lendített, amikor friss Oscar-díjasként megkapta a szerepet. Most, hogy egy másik friss Oscar-díjas, a svédnek született Alicia Vikander viszi tovább az eddig sem a finom karakterábrázolástól domborodó figurát, szinte kínálta magát a lehetőség, hogy Lara szakítson eddigi monoton, egyik vetődéstől a másikig tartó életével, és új műfaji szinteken próbálja ki magát. Ha már az új film úgyis Londonban és egy egészen emberarcú hősnő felmutatásával kezdődik, aki biciklifutárként tengeti felelőtlen életét, bevethették volna Richard Curtist (Igazából szerelem), a brit romkom megújítóját, és Lara az unalmas kincskeresés helyett Hugh Grant karjaiban végezhette volna szeretetreméltóan lökött londoni alakok karéjában. Vagy ott van Ken Loach, aki harcos aktivistát faraghatott volna a mi Laránkból, aki kiáll a londoni biciklifutárok jogaiért, miután társától a munkáltató megtagadta a jogait. De nem, semmi kalandvágy nem szorult a készítőkbe, szegény Larát leparancsolják a bicikliről és irány egy távoli sziget, ahol a legdrámaibb esemény az, hogy két remek sorozatszínész, Walton Goggins és Do­minic West hogyan próbál arcvesztés nélkül asszisztálni a Sztanyisz­­lav­sz­kij-módszer szerint előadott ugrásokhoz és vetődésekhez.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.