Film

A hűséges

  • 2018. április 22.

Film

Úgy kell beülni, hogy az ember semmit sem tud. Se a rendezőről, se a főszereplőről, a forgatókönyv írójáról meg pláne nem. Akkor minden klappol. Van nehézfiú, vakmerő bankrablások ruzsasándoros hőse, ki a pánikba eső alkalmazotton segít, ám a pöffeszkedő bankárt fenyíti. Van a nehézfiú mögé durva háttér festve a rettegésben eltöltött gyerekkortól a Hollywood-kompatibilis kivitelű, adrenalingerjesztő akciókon át a börtönös és szökéses szekvenciák brutalitásáig minden. Van másfelől a nehézfiú szerelme, a női autóversenyzőként és alsórendű utak féktelen száguldozójaként az életveszéllyel lazán pettingelő polgárlány, aki az évtizedes büntetését ülő férfi mellett is kitart, és amikor a remélt terhesség helyett a közeli elmúlással kell szembenéznie, még áldozatot is hoz szerelméért.

El is lehet nézdegélni mindezt. Kisebbek a dramaturgiai ügyetlenségek, jobban felépítettek az erőszakolt fordulatok, mint a zsáner átlagos darabjaiban. Ám, ha az ember A próféta írójának (Thomas Bidegain), a Bikanyak rendezőjének (Michaël R. Roskam) és főszereplőjének (Matthias Schoenaerts) együttműködését megnézni ül be a moziba, csalódni fog. Még a színész jön ki a legjobban, aki próbál gesztusokat találni a sajnálatosan hiteltelen karakterhez (partnere, a vetkőztetni el ezúttal sem mulasztott Adèle Exarchopoulos még rosszabbul járt klisékből összepakolt szerepével). A pályáját egyedi remekművel indító rendező ezúttal egy igénytelenül megírt, sekélyesen pszichologizáló tucatthrillernek próbál spirituális távlatot adni a végső, bombasztikus fordulattal.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Emlékév

A hatalom és a muzsikus viszonya sokféle lehet: az utcai zenész nyitott gitártokja, a homlokra csapott vagy vonóba tűzött nagycímletű bankjegy éppúgy kifejezi ezt a viszonyt, mint a Mozartot és Salierit is udvari zeneszerzővé kinevező II. József telhetetlensége.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.

A bűvös hármas

Az elmúlt évtizedekben három komoly lakáshitelválság sújtotta Magyarországot. Az első 1990-ben ütött be, amikor tarthatatlanná váltak a 80-as években mesterségesen alacsonyan, 3 százalékon tartott kamatok. A 2000-es évek elejének támogatott lakáshiteleit a 2004 utáni költségvetések sínylették meg, majd 2008 után százezrek egzisztenciáját tették tönkre a devizahitelek. Most megint a 3 százalékos fix kamatnál tartunk. Ebből sem sül ki semmi jó, és a lakhatási válság is velünk marad.

Talpunk alól a hő

Ritka, potenciálisan megújuló energiaforrás lapul az alattunk különösen vékony földkéreg mélyén. A közeljövőben a mostaninál is sokkal nagyobb mértékben támaszkodhatnánk a geotermikus energiára, habár akadnak megoldásra váró gondok is. De mostantól pénz is jut rá!

Oktatás helyett

Akár több ezer kamuórát is beírhattak a KRÉTA rendszerbe egy miskolci technikumban az elmúlt évek során, de a szakképzési centrum állítja, most már minden rendben van. Diákok és egy volt tanár szerint egyáltalán nincs így.