DVD

Úgy hívlak: Amore

  • 2013. július 20.

Film

Biztos lehet valami oka, hogy az idei nyár cukrozottnyál-felhozatalában Federico Moccia neve a kelleténél gyakrabban bukkan fel. Talán a forgatókönyvéből szerzett Téged akarlak c. spanyol szappansűrítménytől remélt haszon teszi, talán e hülye magyar címmel forgalomba hozott rózsaszínű bájolgásért igényelt diszkontár, de az egykor horrorfilmmel próbálkozó, ám rövid úton a szirupos szerelmi történetek filmőrévé szakosodó olasz 2008-as munkája is ("csak") most kerül magyar mozikba.

Benne egy 17 éves nimfácska és egy húsz évvel idősebb, bánatos tekintetű kreatív menedzser románca zajlik. Távol a mindennapoktól, ahol mindenki csak a szerelemről beszél, s a világ történései is csupán a szerelemre korlátozódnak. Nehéz eldönteni, hogy az idősebb fél valójában azért korlátozza színészi eszközeit a melankolikus nézésre, mert - szerepe szerint - a korkülönbség miatt aggódik, vagy a színészi játék teljesen mellőzve van, s a mélabú egy valaha komoly szerepekre is (Szent Ferenc, háborús hős) felkért színművész privát borongása a régi szép időkön. Édességire, vagyis érettségire készülő leánykánk ezzel szemben oly mértékben cserfes, életvidám, bűbájos és jólelkű, hogy a végére az ember kifejezetten annak drukkol, történjék már vele valami emberi is, valami karcosabb, ami egy kamasszal történni szokott, hogy ne legyen már ennyire tündibündi, ennyire lolitásan szexi. S ne csupán azt a vágyképet jelenítse meg, amilyennek a hozzá hasonló, még épp nem nagykorú bombázókat szeretné látni az értük nyálát folyató felnőtt férfi.

A Cinenuovo Kft. bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.