DVD

Úgy hívlak: Amore

  • 2013. július 20.

Film

Biztos lehet valami oka, hogy az idei nyár cukrozottnyál-felhozatalában Federico Moccia neve a kelleténél gyakrabban bukkan fel. Talán a forgatókönyvéből szerzett Téged akarlak c. spanyol szappansűrítménytől remélt haszon teszi, talán e hülye magyar címmel forgalomba hozott rózsaszínű bájolgásért igényelt diszkontár, de az egykor horrorfilmmel próbálkozó, ám rövid úton a szirupos szerelmi történetek filmőrévé szakosodó olasz 2008-as munkája is ("csak") most kerül magyar mozikba.

Benne egy 17 éves nimfácska és egy húsz évvel idősebb, bánatos tekintetű kreatív menedzser románca zajlik. Távol a mindennapoktól, ahol mindenki csak a szerelemről beszél, s a világ történései is csupán a szerelemre korlátozódnak. Nehéz eldönteni, hogy az idősebb fél valójában azért korlátozza színészi eszközeit a melankolikus nézésre, mert - szerepe szerint - a korkülönbség miatt aggódik, vagy a színészi játék teljesen mellőzve van, s a mélabú egy valaha komoly szerepekre is (Szent Ferenc, háborús hős) felkért színművész privát borongása a régi szép időkön. Édességire, vagyis érettségire készülő leánykánk ezzel szemben oly mértékben cserfes, életvidám, bűbájos és jólelkű, hogy a végére az ember kifejezetten annak drukkol, történjék már vele valami emberi is, valami karcosabb, ami egy kamasszal történni szokott, hogy ne legyen már ennyire tündibündi, ennyire lolitásan szexi. S ne csupán azt a vágyképet jelenítse meg, amilyennek a hozzá hasonló, még épp nem nagykorú bombázókat szeretné látni az értük nyálát folyató felnőtt férfi.

A Cinenuovo Kft. bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Szálldogálni finoman

Úgy hírlik, a magyar könyvpiacon újabban az a mű életképes, amelyik előhúz egy másik nyuszit egy másik kalapból. A szórakoztatás birodalmában trónfosztott lett a könyv, az audiovizuális tartalom átvette a világuralmat. Ma tehát a szerző a márka, műve pedig a reklámajándék: bögre, póló, matrica a kisbuszon. 

Ja, ezt láttam már moziban

Dargay Attila ikonikus alkotója volt a világszínvonalú magyar animációs filmnek. A Vukot az is ismeri, aki nem olvasta Fekete István regényét, de tévésorozatain (Pom Pom meséi, A nagy ho-ho-horgász stb.) generációk nőttek fel, halála után díjat neveztek el róla. Dédelgetett terve volt Vörösmarty klasszikusának megfilmesítése. 

Desperados Waiting for the Train

  • - turcsányi -

Az a film, amelyikben nem szerepel vonat, nos, bakfitty. S még az a film is csak határeset lehet, amelyikben szerepel vonat, de nem rabolják, térítik vagy tüntetik el. Vannak a pótfilmek, amelyekben a vonatot buszra, tengerjáróra, repülőgépre, autóra/motorra, egészen fapados esetben pedig kerékpárra cserélik (mindegyikre tudnánk több példát is hozni). 

Lentiből a világot

Nézőként már hozzászoktunk az előadások előtt kivetített reklámokhoz, így a helyünket keresve nem is biztos, hogy azonnal feltűnik: itt a reklám már maga az előadás. Kicsit ismerős az a magabiztosan mosolygó kiskosztümös nő ott a képen, dr. Benczés Ágnes Judit PhD, MBA, coach, csak olyan művien tökéletesre retusálták, kétszer is meg kell nézni, hogy az ember felismerje benne Ónodi Esztert.

Crescendo úr

A Semiramis-nyitánnyal kezdődött koncert, és a babiloni királynőről szóló opera szimfonikus bombákkal megtűzdelt bevezetője rögtön megalapozta az este hangulatát. Szépen adta egymásnak a dallamokat a klarinét, a fuvola, a pikoló, a jellegzetes kürttéma is könnyed fesztelenségét domborította Rossini zenéjének, akit a maga korában Signore Crescendónak gúnyoltak nagy ívű zenekari hegymászásai okán. A Danubia Zenekarra a zárlatban is ilyen crescendo várt.