DVD

Úgy hívlak: Amore

  • 2013. július 20.

Film

Biztos lehet valami oka, hogy az idei nyár cukrozottnyál-felhozatalában Federico Moccia neve a kelleténél gyakrabban bukkan fel. Talán a forgatókönyvéből szerzett Téged akarlak c. spanyol szappansűrítménytől remélt haszon teszi, talán e hülye magyar címmel forgalomba hozott rózsaszínű bájolgásért igényelt diszkontár, de az egykor horrorfilmmel próbálkozó, ám rövid úton a szirupos szerelmi történetek filmőrévé szakosodó olasz 2008-as munkája is ("csak") most kerül magyar mozikba.

Benne egy 17 éves nimfácska és egy húsz évvel idősebb, bánatos tekintetű kreatív menedzser románca zajlik. Távol a mindennapoktól, ahol mindenki csak a szerelemről beszél, s a világ történései is csupán a szerelemre korlátozódnak. Nehéz eldönteni, hogy az idősebb fél valójában azért korlátozza színészi eszközeit a melankolikus nézésre, mert - szerepe szerint - a korkülönbség miatt aggódik, vagy a színészi játék teljesen mellőzve van, s a mélabú egy valaha komoly szerepekre is (Szent Ferenc, háborús hős) felkért színművész privát borongása a régi szép időkön. Édességire, vagyis érettségire készülő leánykánk ezzel szemben oly mértékben cserfes, életvidám, bűbájos és jólelkű, hogy a végére az ember kifejezetten annak drukkol, történjék már vele valami emberi is, valami karcosabb, ami egy kamasszal történni szokott, hogy ne legyen már ennyire tündibündi, ennyire lolitásan szexi. S ne csupán azt a vágyképet jelenítse meg, amilyennek a hozzá hasonló, még épp nem nagykorú bombázókat szeretné látni az értük nyálát folyató felnőtt férfi.

A Cinenuovo Kft. bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."