Film

Újra együtt

  • Szabó Ádám
  • 2016. január 3.

Film

10 év – ennyi idő alatt jutott el például e mű egyik főszereplője, Channing Tatum egyszerű, szomszédsrác-tekintetű fiatalként a hollywoodi A listáig. Sallangoktól mentes karizmáját szerencsére megőrizte – mit megőrizte, kamatoztatja azóta is –, így amikor egy 10 éves osztálytalálkozó egyik átlagos, szerelmes, de kicsit tanácstalan figuráját játssza, el is hisszük neki.

Az Újra együtt egyik legnagyobb erénye, hogy ugyanez a szereposztás többi tagjáról is elmondható – ismert, de még nem csontig lerágott pasik és csajok; helyesek, viccesek, pont az a fajta brigád, akivel az egyszerű néző is bármikor leugrana a sarokra legurítani egy sört. Az Újra együttben pedig pont valami ilyesmiről van szó.

Őrületes parti, kínos szituációkkal és vad szexcsatákkal tarkítva – valami ilyesmit vár az ember egy gimnáziumi haverokat ismét egyesítő bulitól vígjátékcímke alatt. Ezzel szemben a film tényleg olyan, mint egy átlag osztálytalálkozó; nosztalgikus, vicces, sehova nem tartó, szórakoztató beszélgetésekkel és egy kis búskomor felhanggal. Persze a jól ismert sablonok itt is felsorakoznak, de inkább csak mutatóba, hiszen nagy fordulatok helyett az apró felismerések uralják a terepet – miért is vagyunk azzal, akivel, ­miért is tettük azt, amit.

Az Újra együtt helyzeteit és megoldásait tekintve is pont annyira filmszerű és elbűvölő, hogy ne csak magunkra ismerjünk a figurákban, de el is higgyük, hogy akár ilyen egyszerű is lehet az élet.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.