Film

Vademberek hajszája

Film

Ami­óta kiderült, hogy a 2010-es évek elején független filmesként feltűnt új-zélandi Taika Waititié a Marvel-univerzum következő nagy folytatása, a Thor: Ragnarok, a nemzetközi filmes figyelem is megélénkült a produkció iránt. Waititi ugyanis a legkevésbé sem logikus választás a magukat jobbára halálosan komolyan vevő szuperhősfilmek rendezésére, hiszen filmjeiben feszt a dráma és a vígjáték vékony határán szédeleg (a Marvel pedig szereti az öniróniát és a vígjátéki elemeket távol tartani a fő franchise-októl, lásd Deadpool és A galaxis őrzői).

Waititi legújabb munkája, a Vademberek hajszája szintén a dráma és a vígjáték közé lőhető be, és az is illeszkedik az életműhöz (Boy, What We Do in the Shadows), hogy a férfiasság mibenlétét és a kívülállóságot boncolgatja. A Boy maori kiskamasza és a What We Do in the Shadows vámpírjai mind helyüket kereső, szorongó férfiak, még ha ezt Waititi friss humora és abszurd szituációi el is fedik. A Vademberek hajszája valószínűtlen hősei Ricky, a túlsúlyos árva (Julian Dennison) és új nevelőapja, a mogorva Hector (Sam Neill). Egy félreértés folytán üldözöttek lesznek, és ilyetén kénytelenek hosszan rejtőzködni a festői és szerfelett lokálspecifikus bozótosban. Persze lassan összebarátkoznak, a fiú a férfivá válás útjára lép, az öreg pedig tanul némi érzelmi intelligenciát. A rendező új-zélandi vadonja tele van szeretnivaló őrültekkel, s ámokfutásukba olyan jó ritmusban keverednek a megindító pillanatok, hogy a néző észre sem veszi, hogy már nem a röhögéstől könnyezik.

Forgalmazza a Pannónia Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.