Film

Julieta

  • - kg -
  • 2017. június 18.

Film

A kilencvenes évek első felében tetőző Almodóvar-láz mára szolid, premierheti plázaérdeklődéssé, kistermi telt házakká szelídült – méltán. De Pedro nem pihent a köztes időben sem, tán ez volt a baj, vagy a nagy szabadság, így utólag minek is firtatni. A lényeg az, hogy több, főleg az alkotónak kedves alkotás után mintha visszatértünk volna egy tízessel korábbra, vissza a bensőségesen anyázó Almodóvarhoz, aki olyan elegánsan tud belépni egy, aztán még egy történetbe, és olyan graciőz módon lép ki belőlük, hogy simán megérdemli az európai filmművészet legnagyobb kortárs tánctanára címet is. A finoman egymásba nyíló történetek szépen berendezett jelenidejében (Almodóvar híres lakberendező is, és ez szó szerint értendő) egy napszemüvege mögött megtört anya emlékezik búsan, milyen is volt boldogult szőkesége, hogyan ismerte meg gyermeke apját, a helyes halászt (Almodóvar elképzelései a halászlegényekről alighanem túlzók), és mi vezetett el odáig, hogy ma nem boldog nagymamaként terelgeti unokáit, hanem reménytelen magányában kényszerül könnyes vallomástételre. Nemcsak remek faliképek, de régi ismerősünk, a virgonc sorsszerűség is felbukkan a történetben meg Rossy de Palma, mint Hitchcock eddig be nem vallott házvezetőnője. Ozontól Vinterbergig számos alak tesz-vesz a fesztiválok középmezőnyében, akik ízlésesen levezényelnének egy ilyen talányos és szívhez szóló történetet, de csak Almodóvarnak van elég vér a pucájában, hogy meg sem várva a zsűrik ítéletét, félreérthetetlen utalásaival maga helyezze el filmjét az egyetemes kultúrtörténetben.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.