Film

Vén rókák

  • 2017. május 13.

Film

A nagypapák me­gint jól odavágnak. Most nem sokat látott zsoldosok vagy élemedett gengszterek képében mutatják meg a jelenkor elpuhult generációi­nak, hogy milyen (volt) az igazi férfi, hanem mint békességre vágyó, üzleti manipulációk folytán nyugdíjukat elvesztő szakik, akik voltaképpen nem kirabolják a bankot (mert kirabolják, továbbra is erről szól az 1979-es komédia amúgy erősen átdolgozott remake-je), hanem elégtételt vesznek rajta úgy a maguk, mint a többi, úgyszintén kisemmizett sorstárs nevében.

Az akció-vígjátékból kirajzolódó világkép szerfelett egyszerű – ki ne nézné élvezettel a rohadt, mocsadék kapitalisták büntetését? –, a kivitelezés ezerszer bevált, megbízható klisékre támaszkodik, a rendező viccesnek, ill. érzelmesnek szánt jelenetek váltogatásával igyekszik elnyerni az egyszerűbb poénokra s az egyértelmű cukiságra fogékony közönség rokonszenvét. Az alsó középszertől kvalitásos színművészek szokványostól eltérő instruálásával lehetett volna megmenteni a dolgozatot. Ám az erre irányuló törekvés a húzónevek szerződtetésének aktusával lezárult. A hasonló szerepek eljátszásában nagy gyakorlattal rendelkező Michael Caine, Morgan Freeman és Alan Arkin mindössze arra lett felkérve, hogy kissé, politikailag messzemenőkig korrekten karikírozzák az előírás szerinti WASP, fekete, ill. zsidó karakterek waspságát, feketeségét, ill. zsidóságát, továbbá, hogy legjobb modorosságaikkal járuljanak hozzá a feledhetően együgyű produkció sikeréhez.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.