Film

Vén rókák

  • 2017. május 13.

Film

A nagypapák me­gint jól odavágnak. Most nem sokat látott zsoldosok vagy élemedett gengszterek képében mutatják meg a jelenkor elpuhult generációi­nak, hogy milyen (volt) az igazi férfi, hanem mint békességre vágyó, üzleti manipulációk folytán nyugdíjukat elvesztő szakik, akik voltaképpen nem kirabolják a bankot (mert kirabolják, továbbra is erről szól az 1979-es komédia amúgy erősen átdolgozott remake-je), hanem elégtételt vesznek rajta úgy a maguk, mint a többi, úgyszintén kisemmizett sorstárs nevében.

Az akció-vígjátékból kirajzolódó világkép szerfelett egyszerű – ki ne nézné élvezettel a rohadt, mocsadék kapitalisták büntetését? –, a kivitelezés ezerszer bevált, megbízható klisékre támaszkodik, a rendező viccesnek, ill. érzelmesnek szánt jelenetek váltogatásával igyekszik elnyerni az egyszerűbb poénokra s az egyértelmű cukiságra fogékony közönség rokonszenvét. Az alsó középszertől kvalitásos színművészek szokványostól eltérő instruálásával lehetett volna megmenteni a dolgozatot. Ám az erre irányuló törekvés a húzónevek szerződtetésének aktusával lezárult. A hasonló szerepek eljátszásában nagy gyakorlattal rendelkező Michael Caine, Morgan Freeman és Alan Arkin mindössze arra lett felkérve, hogy kissé, politikailag messzemenőkig korrekten karikírozzák az előírás szerinti WASP, fekete, ill. zsidó karakterek waspságát, feketeségét, ill. zsidóságát, továbbá, hogy legjobb modorosságaikkal járuljanak hozzá a feledhetően együgyű produkció sikeréhez.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.