Film

Vétkek völgye

  • - kg -
  • 2013. december 28.

Film

Itt a The Canyons, Az amerikai dzsigoló rendezőjének (Paul Schrader) és Az amerikai pszicho írójának (Bret Easton Ellis), valamint az Anal Students 2 sztárjának (James Deen) és az elvonók felpuffadt arcú királynőjének (Lindsay Lohan) filmje, amiben Tarr Béla legnagyobb nyugati parti rajongója (Gus Van Sant) egy pszichológust, a világ legnagyobb független lemezboltja (Amoeba Music - Sunset Blvd., Los Angeles) pedig önmagát alakítja.

Jó, Schrader írta a Dühöngő bikát és a Taxisofőrt, ezt meg kell adni neki, Ellis pedig még mindig szókimondó és szellemes - főleg a Twitteren. Jó is lenne csak az érdemeket, nem pedig a közreműködők mamáját emlegetni (James Deen csak idén több mint 100 filmben szerepelt!), de valamit mondani kell a Vétkek völgyéről is azon túl, hogy nagyrészt közadakozásból valósult meg (lásd Kickstarter). Valami szellemességgel kéne elütni, hogy milyen menthetetlenül ergya Ellisék mozija, vagy legalább tartalomismertetéssel kihúzni; Los Angeles-i aranyifjak, ezüstlányok és bronzcsávók élnek, halnak, dugnak, ármánykodnak és szeretnek mesebelien amatőr színvonalon. Néhány bedeszkázott, rohadó mozi képével Schrader elsiratja a régi időket, ami gesztusnak szép, de a Tabán mozi előterében rég megcsinálták. Deen szerepeltetése viszont telitalálat; a Vétkek völgye jól illeszkedik a pornósztár filmográfiájába; közvetlenül a My First Gangbang 4 és a Foot Fanatic közé. Ám míg utóbbiak becsületes XXX-es pornók, a Völgyek öröme még pornónak is szégyellős; nincs ki a két X-e sem. De lehet, hogy mi néztük be, és zseniális, posztmodern gesztus az egész.

A Parlux bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.