Film

Lola Versus

Film

Greta Gerwignek 2012 volt a hipszter Bridget Jones-os éve. A Frances Haban és a Lola Versusban ugyanazt a bájosan flúgos, felelőtlen és érzelmileg zilált New York-i kékharisnyát adta, mintha Woody Allen unokahúga lenne. Sajna a figurában nincs két filmre elég szufla.

A történet ott kezdődik, ahol a filmek véget érnek: a lány és a tökéletes fiú esküvőjét tervezgeti. Ám mire a dinamikus főcím lemegy, egy zseniális, képen kívüli csavarral meg is esik a szakítás. A meghökkentően rövid expozíció után - mely halvány műfaji önreflexiót sejtet - egy szabályos, hipszterszószszal nyakon öntött romkomot kapunk. Hősnőnk lohol az igazi nyomában, de közben Mallarméról ír disszertációt, és orosz parasztokról szóló kísérleti színdarabokat néz. Megismerjük Lola kattant családját (az apa szerepében Bill Pullman minden sora aranyköpés), szintén kattant barátait és az újdonsült szinglilét sztenderd tartozékait (vigasznass, nyomulós, fura pasik, kutakodás a Facebookon az ex után). A Lola Versus nagyon hősközpontú: az epizodikus szerkesztés, a sok excentrikus mellékszereplő mind Lola jellemét hivatott árnyalni. Greta Gerwig izzad, köhög, vannak lyukas fogai, nem olyan hétköznapinak szánt, de mégis valószerűtlenül tökéletes romkomhősnő, akivel az átlagnéző képtelen azonosulni. Gerwig annak a 21. századi permanens útkeresés állapotában lévő gyernőttnek a prototípusa, akiről a szociológusok panaszkodnak. Minden adott, hogy a film a (Frances Haval együtt) a hipszterek emblematikus műtárgya legyen, ám minden igyekezet ellenére is súlytalan.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.