A Fehérvári út közelében, a Bártfai utca 5. alatt működő Vadvirág étteremről 2010 nyarán írtunk nem túlzottan hízelgő beszámolót, így most, hogy megint arra jártunk, nem lepett meg bennünket, hogy változott a cégtábla. Míg a Vadvirág fóliasátras, plazmatévés teraszával, minden kreativitást nélkülöző választékával valamiféle közétkeztetési és -szórakoztatási feladatot próbált sikertelenül ellátni, a szimplán csak Bártfainak nevezett utód magasabbra helyezte magának a lécet. Nemcsak beüvegezték a teraszt, de a berendezést is kicserélték: a modern bútoroktól, világítótestektől olyan a hangulat, mint egy négycsillagos szálloda lobbijában, ami meg az ételeket illeti, mindent megtettek az „eredeti felhozatal” érdekében. „A régi tradicionális ételeket – amelyek nagyon egyedi kultúrkörrel rendelkeznek – csak nagyon körültekintően lehet feldolgozni és átalakítani, mert nem veszíthetik el a nimbuszukat. A magyar irodalom hűen követi nyomon a régi korok gasztronómiai hangulatát, és ezt az örökséget kívánjuk méltó módon, hitelesen, de mégis korszerűen bemutatni vendégeinknek” – olvassuk honlapjukon, a fogások között pedig híres magyarok neve is felbukkan. Petőfi kedvenc nagykunsági szürkemarha-gulyása (1390 Ft) emlékezetes lehet a kiváló hús miatt, de azért is, mert az ígért csipetke inkább tarhonya, a sárgarépa meg annyira túlfőtt, hogy íztelenné vált. A spenótos tagliatelléhez (2290 Ft) nem rendeltek híres embert, viszont rendesen elkészítették. A tészta „al dentére” főtt, a spenót frissnek tűnik, a hozzáadott paradicsomtól és sajttól még különlegesnek is mondhatnánk. De a Munkácsy rántott karajt (2690 Ft) legfeljebb a neve miatt mondhatjuk különlegesnek. Két szelet normális hús, a panírt sem rontották el, még a céklás krumplisaláta is passzol hozzá, mégis marad utána némi hiányérzetünk. A Bártfai-csokoládétorta szilvalekvárral és karamellöntettel (1390 Ft) azonban tökéletes befejezés, elsősorban azért, mert sokkal könnyebb annál, mint amit a neve alapján gondolnánk róla.
Figyelmébe ajánljuk
„Területének minden négyzetcentiméterét meg fogja védeni Európa”
Klasszissal jobban
- - minek -
Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.
Közös térben, külön utakon
A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.
Válás brit és merikai módra
Volt egy pillanat a 80-as években, amikor a Kathleen Turner és Michael Douglas közötti izzó szexuális feszültség önálló (és jól jövedelmező) életre kelt, és csaknem saját minifilmfolyamot teremtett.
Talán nem is ember
A berber gazdálkodó két fia Szíriába szökik, hogy az Iszlám Állam nevű terrorszervezethez csatlakozzon.
Anyu vigyázó tekintete
Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigorúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.
Éden délen
- - turcsányi -
Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.
Hol nem volt
Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.