Belesütöttek a szendvicsébe egy rágcsálót, most 13 millióra perli az éttermet

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 16.

Gasztro

Nyugalom, nem a Mekiben történt.

Egy szendvicsbe sütött rágcsáló miatt perelték be az amerikai Chick-fil-A gyorséttermi lánc egyik pennsylvaniai üzletét és a cég tulajdonosát. A Philadelphiában élő Ellen Manfalouti az ügyvédjén keresztül nyújtotta be keresetét a Bucks megyei bírósághoz. A dokumentum szerint tavaly novemberben Manfalouti egyik kollégája vásárolt a nőnek egy csirkés szendvicset a Chick-fil-A langhorne-i éttermében, és a két nő a munkahelyükön lévő egyik konferenciateremben hozzálátott az evéshez, amire biztosan nem kellemes emlékként gondolnak vissza.

„Valami furcsát éreztem a zsemle aljában – mondta Manfalouti a The Philadelphia Inquirer című helyi napilapnak. – Felfordítottam a szendvicsemet és azt mondtam a kollégámnak, hogy csúnyán elégették a zsemlémet” – idézte fel a nő. Manfalouti munkatársa, Cara Phelan azonnal észrevette az apró rágcsálófélét, amikor a kolléganője az asztalra hajította a szendvicset. „Láttam a bajuszát és a farkát” – mondta.

A tettes

A tettes

Fotó: philly.com

Manfalouti ügyvédje, Bill Davis a napilapnak elmondta, hogy a múlt héten nyújtotta be a keresetet a Chick-fil-A tulajdonosa, Dave Heffernan, valamint az érintett étterem ellen, miután azok nem reagáltak a panaszokra. Heffernan és az atlantai székhelyű gyorséttermi lánc nem kommentálta a keresetet.

A nő több mint 50 ezer dollár (13 millió forint) kártérítést követel az elszenvedett testi és lelki sérelmekért. A napilapnak elmondta, hogy az eset után kórházi kezelésre szorult az erős émelygés miatt, felkeresett egy terapeutát, mert szorongott és hetekig alig bírt enni.

(The Philadelphia Inquirer/MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.