étel, kihordó

Il Mulino

  • ételhordó
  • 2021. április 7.

Gasztro

Étel, házhoz – olasz étteremből.

Nem mondhatnánk, hogy fordulatokban bővelkedő a hazai olasz éttermek története. A nyolcvanas évek szerény pizzériáihoz a Dolly Roll együttes zenéje passzolt, a fejlődés útját pedig a Giovannira, Dinóra és Marcellóra átkeresztelt gebinesek jelölték ki olyan ételekkel, amelyeket Itáliában kizárólag rémálmokban készítenek. De attól kezdve, hogy az olaszországi társasutazásokat már nemcsak a tarvisiói bőrdzsekitúrák jelentették, a nívóra vonatkozó hazai igények is kialakultak. Igaz, hogy még most is sikerrel működnek vállalhatatlan „olaszos” helyek, bátran kijelenthetjük, hogy az elmúlt 25 évben a műfaj lassú hegymenetének lehettünk tanúi.

A pizzafutár tekinthető az ételszállító prototípusának, így okkal gondolnánk, hogy az olasz és olaszos éttermeket nem viseli meg annyira a járvány. Csakhogy mostanában boldog-boldogtalan bevállalja a pizzasütést, ami nyilván segíti az üzletmenetet. Talán ez lehet az oka annak is, hogy a Klauzál téri Il Mulino megcsavarta ezt a felállást. Nem azzal, hogy levette a pizzákat az étlapról, hanem úgy, hogy hozzátett olyan, alig ismert fogásokat is, mint a cotoletta di pollo (1900 Ft) vagy a scaloppine ai funghi (2400 Ft), amelyeket ha rántott csirkemellnek, vagy gombás szeletnek neveznek, talán ismerősebben hangzik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.