Esemény

Múzeum+

  • - karafiáth -
  • 2012. április 14.

Gasztro

A Szépművészeti sorozatának múlt csütörtöki alkalmán a gasztronómia volt a hívószó. Legutóbbi látogatásom tumultuózus jelenetei, nézhetetlen-hallhatatlan tárlatvezetései után volt bennem némi szorongás: vajon szeretnék-e belekóstolni mindebbe megint.

Szerencsére immár piros betűkkel jelezték a honlapon, hogy műtárgyvédelmi és élvezeti okokból a vezetések létszáma korlátozott, illetve érkezési sorrendhez kötött - de gondoltam, hiszem, ha látom, és főleg: ha hallom.

Óvatos léptekkel közelítettem hát Mautner Zsófia programja felé. Mikor feltűnt egy hatalmas, a sarki zöldségesünket megszégyenítő pult, telve friss primőrökkel, tudtam, helyben vagyok. A kérdés persze az volt, hogy fogják mindezt mozgatni. Ám épp a nagy érdeklődés miatt egy remek csavarral oldották meg a dolgot: a legnagyobb csarnokba áthelyezték azt az egyetlen képet, amiről Zsófia beszélt, és komplett hangosítást szereltek be. Ezenfelül a kép reprodukciója is körbe-körbejárt, hogy az apróbb finomságokat is megízlelhessük. Zsófia egy zöldségcsendéletet választott, mutogatópálcája pedig stílusosan egy hosszú cassia, azaz koreai fahéj lett. Hab a tortán, hogy ezután odafértem a Reneszánsz Csarnok workshopnak becézett játszóházához is: készítettem egy ehető festményt Winkler Nóra és Viczkó Bea mestercukrász vezényletével. Olvastam már erről Nóra könyvében, de míg ott Mondrian-képeket álmodtak süteménybe, itt azért másfajta művekből áll a gyűjtemény. Többen gyürkőzünk neki egy madarakból álló festménynek - ki-ki gyúrta a saját marcipánmasszáját, majd ragasztotta az előre lesütött fehér sütire, ami tényleg olyan volt, mint egy vászon -, ami ismerkedési szempontból sem utolsó ötlet. Elégedetten indulok el: oké volt a kacsa meg a flamingó is, de az én hattyúm lett a legszebb.

Szépművészeti Múzeum, március 8.


Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.