Ajándék Sziget-bérlet, fotókiállítások, "Trabant-kifestő" is része volt Schmidt Máriáék 200 milliós megrendelésének

  • narancs.hu
  • 2019. július 23.

Gazdaság

Az alapítvány közleményben részletezi mire költenek pontosan a Szigettel kötött együttműködés keretében.

Nemrég írtuk meg, hogy több tízmillió forintot tart vissza a Schmidt Mária irányítása alá tartozó alapítvány, így egyelőre hiába várják a fizetésüket azok, akik elkészítették a rendszerváltás 30. évfordulójáról szóló kisfilmet, amelyben Orbán Viktor olyan hősként jelenik meg, akinek tulajdonképpen az egész rendszerváltást köszönhetjük.

A Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány közben közleményt adott ki – reagálva így a G7.hu hétfői cikkére – amelyben azt írták, nem igaz, hogy a videók lejátszásáért fizettek 207,5 milliót a Sziget Zrt.-nek, ugyanis az ilyen értékű együttműködési szerződés nem csak a videók lejátszásáról szól, hanem más programok támogatásáról is a Sziget rendezvényein.

A közleményben részletezik, hogy pontosan mi is fért bele a 207,5 milliós megrendelésbe. Ezek szerint az együttműködés része többek közt:

  • a VOLT Fesztiválon "Trabant-kifestő" várta a fesztiválozókat, amely alapján ef Zámbó István dekorált egy Trabantot, volt magyar és angol nyelvű fotókiállítás, a Diákhitel kávézó színpadán pódiumbeszélgetés "Kultúra a rendszerváltásban, rendszerváltás a kultúrában" címmel Fiala János, ef Zámbó István, valamint Szabó Dávid, a XXI. Század Intézet stratégiai igazgatója részvételével, és persze a nagyszínpad kivetítőjén levetítették "a 30 éve szabadon emlékév hivatalos imázsfilmjét" – az orbánosat – és egy Kozma Imre atyával készített kisfilmet;
  • a Balaton Sound fesztiválon kiállították a VOLT Fesztiválon elkészült művészeti installációt, itt is volt magyar és angol nyelvű fotókiállítás, és a közlemény szerint itt is levetítették a 30 éve szabadon emlékév hivatalos imázsfilmjét, valamint a Kozma Imre atyával készített filmet, illetve további, a rendszerváltoztatás alakjait bemutató kisfilmeket is;
  • a Sziget Fesztiválon lyukas zászlósor idézi fel az 1956-tól 1990-ig tartó diktatúrát, magyar és idegen nyelvű információs táblákon jelennek meg a rendszerváltoztatás eseményei, lesz fotókiállítás és a Múzeum Negyedbe szervezett pódiumbeszélgetés is; utcaszínház a kommunista diktatúrabeli minden ok nélküli utcai igazoltatásokról, és azok, akik 1989. július 16-án születtek, emléklapot kapnak és egy ingyenes bérletet a következő Sziget Fesztiválra.

Schmidt Mária annyi mindenre (1956, első világháború) emlékezett és emlékeztetett már állami pénzből, nem csoda hát, hogy Orbán Viktor megbízásából a Terror Háza főigazgatója vezényelni a rendszerváltás 30. évfordulójának emlékévét is, melyre bőkezű kormányunk 12 milliárd forintot ad.

Őfelsége sírrablója - Hízik Schmidt Mária birodalma

Ömlik a közpénz Schmidt Máriához és közalapítványához: az 56-os emlékévet levezénylő, a „halszagú Magyarországért" is felelős Terror Háza-igazgató I. világháborús kormánybiztos lett, és újabban nemcsak Kertész Imre emlékének őrzőjeként, hanem a Petri György-hagyaték gondozójaként is fellép.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.