Akár az építkezések is leállhatnak a fővárosban, ha nem tudják a mérnökök időben beadni a gázterveket. Létszámhiánnyal küzd ugyanis a Főgáz Földgázelosztási Kft., nem vehetnek fel újabb tervellenőröket, ezért a beadandó tervek mennyiségét limitálják. Az eredmény többhetes, hónapos várakozás, időpontcsúszás. Terv nélkül nem kezdhető meg a kivitelezés, melynek egyenes következménye az építkezés leállása – közölte az MTI a VGF szaklap mai cikkére hivatkozva.
A gázterveket korábban online is be lehetett adni, azonban előfordult, hogy csak két hónapra tudtak időpontot biztosítani a szakembereknek. A problémát a tervezők jelezték a Magyar Mérnöki Kamarának, akik úgy oldották meg a helyzetet, hogy egy rendelettel visszavonták az online ügyintézés lehetőségét, így
a mérnököknek személyesen kell megjelenniük a Fiumei úti irodában.
Jelenleg egy tervező 5 tervet adhat be, a Főgáz Kft. ügyfélszolgálata 12 mérnököt fogad naponta. Ez azt jelenti, hogy egy nap 60 terv kerül a tervellenőrökhöz átnézésre, jóváhagyásra. Ámde a jelenlegi létszám mellett csak 30 tervet tudnak feldolgozni a megadott 8 napos határidővel.
A lap úgy tudja, hogy a Nemzeti Közművek mint a Földgázelosztási Kft. felettes szerve, nem engedélyezi újabb tervellenőrök felvételét, helyette a beadható tervek mennyiségét limitálják. Ennek egyenes következménye lehet, hogy bedőlnek az építkezések a fővárosban. Ha ugyanis nincsenek meg határidőre a tervek, nem kezdődhet az építkezés, nincs használatbavételi engedély, és a 300 négyzetméter feletti épületekre építési engedély sem adható.
De nem ez az egyetlen hely, ahol szakemberhiánnyal küzdenek. Nemrég írtunk a print és online kiadásunkban is a MÁV helyzetéről, ahol toborzási pénzt is fizetnek a dolgozóknak.
400 munkahely vár munkásokra a MÁV-nál
Toborzási pénzt is fizetnek a dolgozóknak. Csaknem négyszáz dolgozót azonnal fel tudna venni a MÁV, a több mint 38 ezer embert foglalkoztató állami vasúttársaság 399 fős létszámhiánnyal küzd – értesült a Magyar Nemzet. A vállalat tájékoztatása szerint számos területre keresnek munkavállalókat. Többek között nincs elég váltókezelő, tolatásvezető, pénztáros, jegyvizsgáló, járműszerelő, biztosítóberendezési és távközlési műszerész, forgalmi szolgálattevő, mérnök.
Leadkép: MTI/Balázs Attila