Brutális mértékben zuhan az elektromosautók értékesítése

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 25.

Gazdaság

Nem kell a villanyautó, ami elég rossz hír az iparág számára.

Júliusban a német elektromos autó eladások 37 százalékkal csökkentek, ez a legnagyobb visszaesés december óta a német szövetségi gépjármű-szállítási hatóság adatai szerint. Múlt hónapban az elektromos járművek svédországi regisztrációi is visszaestek, a Mobility Sweden adatai szerint az új elektromos autók regisztrációja 15 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest. Svájcban 19 százalékkal estek visszaaz eladások.

A Volkswagen kivárásra kezdett játszani: egyáltalán nem biztos, hogy megépíti mind a hat akkumulátorgyárát, ezzel módosíthatja a gyártás felfuttatását. A cég augusztus elején közölte, hogy csökkentette a kapacitást a magas költségű németországi üzemekben, leállította a munkaerő-felvételt, valamint rezsicsökkentő intézkedéseket vezetett be az üzemekben.

A spórolás áldozatául esett a Trinity elektromos autó is, amelynek gyártását az eredetileg tervezett 2026-os dátum helyett már csak legkorábban 2030-ban kezdenék el. Az Audi Q8 e-tron termékcsalád iránti rendkívül gyenge kereslet miatt az egyik brüsszeli Audi-gyár esetleges bezárását is fontolóra vette a német autóipari konszern, amely 3 ezer dolgozó jövőjét tette kérdésessé.

A Ford a héten jelentette be, hogy leállítják egy teljesen elektromos hétszemélyes SUV fejlesztését, mivel meglátásuk szerint egy tisztán elektromos modell nem lenne képes egy éven belül nyereséget elérni a kínai gyártók által támasztott kemény verseny miatt. A cég az első negyedévben annyit bukott az elektromos autóknak szánt ágazatán, amennyi a vállalat nettó árbevétele volt, minden egyes eladott elektromos autóján nagyjából átlagosan 100 ezer dollárt bukott.

Nem látják, hogy a 2030-as teljes elektromos átállás jó döntés lenne akár üzletileg, akár a vásárlók számára, hasonlóan látja a helyzetet a Renault vezetése is. Mindeközben a Porsche a vásárlói kereslet hiányára hivatkozva mondott le az elektromos autókra vonatkozó eredeti értékesítési céljairól, ami arról szólt, hogy 2030-ra az eladások 80 százaléka elektromos autó lesz, írja az economx.hu.

 

Az elmúlt években jelentősen visszaesett a használt elektromos autók ára a hagyományos meghajtású társaikéhoz képest Európában. Ez komoly veszteséggel fenyegeti az ezek vásárlását finanszírozó lízingcégeket, akik az áraik emelésével próbálják ezt kompenzálni. Van, aki azzal fenyegetőzik, hogy teljesen kiszállnak az üzletágból, ha túl gyorsan kényszerítik a hatóságok a teljes átállást az elektromos autókra.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

Aki én vagyok

Az amerikai dokumentarista fotográfia egyik legfontosabb alakjának munkáiból először láthatunk önálló kiállítást Magyarországon. A tárlat érzékenyen és empatikusan mutat fel női sorsokat, leginkább a társadalom peremére szorult közösségek tagjainak életén keresztül. A téma végigkísérte Mark egész életművét, miközben ő maga sem nevezte magát feminista alkotónak. A művek befogadása nem könnyű élmény.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.

Cserealap

Szabad jelzést adhat a XII. kerületi önkormányzat Schmidt Máriáék érdekeltségének a Városmajor melletti nagyarányú lakásépítési projektre. Cserébe a vállalat beszállna a nyilas terror áldozatai előtt tisztelgő, régóta tervezett emlékmű finanszírozásába.