Júliusban a német elektromos autó eladások 37 százalékkal csökkentek, ez a legnagyobb visszaesés december óta a német szövetségi gépjármű-szállítási hatóság adatai szerint. Múlt hónapban az elektromos járművek svédországi regisztrációi is visszaestek, a Mobility Sweden adatai szerint az új elektromos autók regisztrációja 15 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest. Svájcban 19 százalékkal estek visszaaz eladások.
A Volkswagen kivárásra kezdett játszani: egyáltalán nem biztos, hogy megépíti mind a hat akkumulátorgyárát, ezzel módosíthatja a gyártás felfuttatását. A cég augusztus elején közölte, hogy csökkentette a kapacitást a magas költségű németországi üzemekben, leállította a munkaerő-felvételt, valamint rezsicsökkentő intézkedéseket vezetett be az üzemekben.
A spórolás áldozatául esett a Trinity elektromos autó is, amelynek gyártását az eredetileg tervezett 2026-os dátum helyett már csak legkorábban 2030-ban kezdenék el. Az Audi Q8 e-tron termékcsalád iránti rendkívül gyenge kereslet miatt az egyik brüsszeli Audi-gyár esetleges bezárását is fontolóra vette a német autóipari konszern, amely 3 ezer dolgozó jövőjét tette kérdésessé.
A Ford a héten jelentette be, hogy leállítják egy teljesen elektromos hétszemélyes SUV fejlesztését, mivel meglátásuk szerint egy tisztán elektromos modell nem lenne képes egy éven belül nyereséget elérni a kínai gyártók által támasztott kemény verseny miatt. A cég az első negyedévben annyit bukott az elektromos autóknak szánt ágazatán, amennyi a vállalat nettó árbevétele volt, minden egyes eladott elektromos autóján nagyjából átlagosan 100 ezer dollárt bukott.
Nem látják, hogy a 2030-as teljes elektromos átállás jó döntés lenne akár üzletileg, akár a vásárlók számára, hasonlóan látja a helyzetet a Renault vezetése is. Mindeközben a Porsche a vásárlói kereslet hiányára hivatkozva mondott le az elektromos autókra vonatkozó eredeti értékesítési céljairól, ami arról szólt, hogy 2030-ra az eladások 80 százaléka elektromos autó lesz, írja az economx.hu.
Az elmúlt években jelentősen visszaesett a használt elektromos autók ára a hagyományos meghajtású társaikéhoz képest Európában. Ez komoly veszteséggel fenyegeti az ezek vásárlását finanszírozó lízingcégeket, akik az áraik emelésével próbálják ezt kompenzálni. Van, aki azzal fenyegetőzik, hogy teljesen kiszállnak az üzletágból, ha túl gyorsan kényszerítik a hatóságok a teljes átállást az elektromos autókra.