Egyre több külföldi vesz részt a magyarországi futóversenyeken, és ez jelentős bevételt hoz a sportrendezvényeknek otthont adó településeken, ezt a jelenséget vizsgálta a Blikk írása szerint az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány.
A Telekom Vivicittá 12 távján több mint 23 ezren álltak rajthoz, ami a külföldieket illeti, 102 országból több mint 2200-an jöttek.
A Wizz Air Budapest Félmaraton 13 500 nevezője között több mint 3 ezer volt külföldi, ők csaknem harminc országból érkeztek Budapestre. Az Ultrabalatonon is több mint 25 ezren vettek részt, együtt 26 országot képviseltek a futók. A Spar Budapest Maraton 30 ezer résztvevőjéből 6300 külföldi volt, 107 országból jöttek. A maratonon ezelőtt a legtöbben még a koronavírus-járvány előtt, 2019-ben indultak külföldiek,5125-en, 90 országot képviselve.
Az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány tanulmánya többek közt arról szól, hogy a sportturizmus az egyik leggyorsabban növekvő ágazat az idegenforgalomban világszerte, ezen belül pedig a futóturizmus is bővül.
A külföldi sportturistákkal azért járnak jól a futóversenyeket rendező települések, mert „viszonylag magas a vásárlóerejük”.
A futóversenyek arra is alkalmasak, hogy felhívják a figyelmet fontos, támogatandó célokra. Erről is szól ez az írás: