Durván megugrott a közintézmények eladósodottsága év eleje óta

  • narancs.hu
  • 2019. április 30.

Gazdaság

Majdnem duplájára nőtt az összeg.

Három hónap alatt 21,4 milliárd forinttal nőtt a közintézmények lejárt adóssága, írja a Világgazdaság a Magyar Államkincstár most nyilvánosságra hozott adatai alapján.

Március végére a lejárt tartozásállomány elérte a 47,7 milliárd forintot, pedig 2019 utolsó napján a kórházak adósságainak átvállalása után, még csak 26,3 milliárd forint volt.

A lap azt írja, hogy az adatok alapján minden második költségvetési szerv tartozik a beszállítójának.

A közintézményeken belül a korházak, egészségügyi intézmények adóssága a január eleji 15,1 milliárd forintról 29 milliárd forintra emelkedtek.

false

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.