Jól lavíroz Csányi vágóhídja a sertéspestis idején

  • MTI/narancs.hu
  • 2019. december 26.

Gazdaság

A cég a sertéspestis ellenére is növelni tudta bevételeit.

Tavaly közel 50 milliárd forint volt Csányi Sándor mohácsi vágóhídjának tavalyi árbevétele, amely idén akár 10-15 százalékkal is bővülhet, miközben a vágási mennyiség nem sokkal haladja meg a tavalyit - közölte a vágóhidat tulajdonló MCS Vágóhíd Zrt., amelynek kizárólagos tulajdonosa a Pick Vágóhíd Holding Kft.-n és a Pick Vágóhíd Kft.-n keresztül Csányi Sándor üzletember.

A cég azt közölte, hogy míg az afrikai sertéspestis megjelenése előtt az export jelentős részét szállították a távol-keleti piacokra, Japánba, Kínába, Dél-Koreába, addig a sertéspestis megjelenése miatti kereskedelmi korlátozások óta a magyar sertéshús az Európai Unión (EU) belül, elsősorban a spanyol, az olasz, illetve a Balkán piacain, alacsonyabb áron talál vevőkre.

Pókos Gergely, az MCS Vágóhíd vezérigazgatója közölte, a sertéspestis miatt előre látható volt az áremelkedés, és jövőre is az ideihez képest jelentősen magasabb élőállat- és húsárakra számítanak a piacon. A húsárak növekedése ráadásul kezd elszakadni az élősertés árának az emelkedésétől, amelyet alapvetően a nyugat-európai gyártók exporttevékenysége határozza meg - magyarázta.

Az MCS Vágóhíd Zrt. vesztesége 2017-ben még közel egymilliárd forint volt, amely tavaly tovább, 4,7 milliárd forintra nőtt - a vezérigazgató ezt a kezdeti nehézségeknek és a sertéspestis miatti exportkorlátozásoknak tudta be, hiszen a terveikben komoly szerepe volt a távol-keleti piacoknak.

A két és fél éve termelő mohácsi vágóhíd éves viszonylatban 100 ezer tonna sertést dolgoz fel, felerészben belföldi piacra, felerészben exportra, utóbbi értéke idén elérheti a 30 milliárd forintot.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.