Július 1-ig a Wizz Air nem hárítja át az utasokra az extraprofitadót

  • narancs.hu
  • 2022. június 15.

Gazdaság

De vélhetően emelkedni fognak a cég viteldíjai is.

A július 1-ig megvásárolt repülőjegyek esetében a Wizz Air nem hárítja át utasaira az extraprofitadó által okozott pénzügyi terheket – közölte kedden a légitársaság. Hozzátették, a magyar kormány által 2022. július 1-től hatályba lépő, a légitársaságokat is sújtó extraprofitadó minden valószínűség szerint érinti majd a jegyárakat.

A cég közleményében azt írja, hogy az extraprofitadó és az üzemanyagárak növekedése miatt a viteldíjak a jövőben várhatóan emelkedni fognak. De a repülőjegyárak dinamikusan változnak, így mint mindig, ezután is elsősorban a kereslet és a kínálat határozza meg azok alakulását. A Wizz Air úgy látja, hogy az utasonként számított adó bevezetése nem csak magasabb jegyárakat jelenthet, de a légitársaságokra rótt extra gazdasági teher tovább lassítja a régóta várt gazdasági fellendülést is. Hozzátették, hogy a légiközlekedési ágazat, jelentős veszteségeket szenvedett el a Covid-19 világjárvány során, és bevétele, illetve nyeresége várhatóan még hosszú ideig nem éri el a vírus kitörése előtti szintet.

Mint ismert, a Ryanaira már most beépítette az áraiba az extraprofitadót, minden jegy árát 3900 forinttal megnövelték, a társaság kemény stílusáról ismert vezérigazgatója, Michael O'Leary útszéli rablásnak minősítette a kormány intézkedését. O'Leary, miután Budapest Főváros Kormányhivatala Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter kezdeményezésére fogyasztóvédelmi eljárást indított a Ryanairrel szemben, egy interjúban hibbantnak, ostobának és idiótának minősítette az Orbán-kormány új miniszterét.

Bár a Wizz Air finomabban kommunikál, az áremelés az áremelés, kérdés, hogy a kormány a Wizz Air ellen is indít-e hasonló fogyasztóvédelmi eljárást.

(MTI)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.