Lemondott Bogsch Erik a Richter elnöki posztjáról

  • narancs.hu
  • 2024. február 26.

Gazdaság

Igazgatósági tagságát megtartja, a testület új elnöke Vizi E. Szilveszter lesz.

Március 1-jei hatállyal, igazgatósági tagsága megtartása mellett lemondott a Richter Gedeon Nyrt. igazgatóságában betöltött elnöki tisztségéről Bogsch Erik – tájékoztatta az MTI-t a gyógyszeripari társaság hétfőn.

Az igazgatóság hétfői ülésén Vizi E. Szilveszter igazgatósági tagot választotta meg a testület elnökévé, helyettese pedig a szintén igazgatósági tag Pintérné Hardy Ilona lesz a 2024. március 1. és a társaság 2027-es közgyűlésig terjedő időszakra.

A Richter igazgatósága Bogsch Eriknek a társaság iránti elkötelezettsége és annak eredményeihez való kimagasló hozzájárulása elismeréseként örökös tiszteletbeli elnök címet adományozott. Közölték továbbá, hogy új alapítványt hoznak létre Bogsch Erik Gyógyszerkutatási Alapítvány néven és azonos névvel díjat alapítanak.

Bogsch Erik negyed évszázadon keresztül, 1992 és 2017 között volt a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója.

(Címlapképünkön: Bogsch Erik, a Richter Gedeon Nyrt. igazgatóságának elnöke beszédet mond a Richter gyógyszergyár új központi irodaépületének alapkőletételi ünnepségén a főváros X. kerületében 2022. március 22-én. Fotó: MTI/Illyés Tibor)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.