Matolcsy György szerint a magyar gazdaság a régió éllovasa, de szakadékos út vár ránk

  • narancs.hu
  • 2020. február 10.

Gazdaság

Ezért a "kanyartan" és az előzés tudományát kell elsajátítanunk!

A jövő kihívásaira a "kanyartan" és az előzés tudományának elsajátítását ajánlja a magyar gazdaságnak a jegybankelnök, amelynek része egyebek mellett a versenyképesség, az egészségügy és a felsőoktatás nagy részének erősítése.

Matolcsy György egy hétfőn megjelent cikkében azt írta, 2018-19-ben a magyar gazdaság a régió éllovasa lett, visszaelőzve a lengyel gazdaságot. „A következő években azonban újból szakadékos hegyi utakon visz az út felfelé, viharos időkben. Elég egy rossz mozdulat és jön a baj. De a sok kanyar ellenére is sokat lehet előre lépni a versenyben, ha valaki tisztában van a kanyartan és az előzés tudományának néhány szabályával” – véli a jegybankelnök a Növekedés.hu-n megjelent írásában.

Ezen szabályok közé sorolja a gazdaság jó állapotát - amely szerinte már teljesült -, illetve azt, hogy időben fel kell készülni az előzésre. „2020-ban sok versenytárs lassul, egyesek szinte leállnak majd, így van lehetőség felvenni az előzéshez szükséges jó helyzetet” – írja.

A kanyar előtt tisztázni kell, hol vannak az erős pontok és hol a gyengék, és mindkettőn változtatni kell szerinte. Az erős pontok közé sorolja a politikai stabilitást, a tömeges munkahelyteremtést és munkavállalást, Budapest és néhány nagyváros tőkevonzó képességét, adórendszert, a logisztikát, az oktatás egy részét, illetve a pragmatikus gazdaságpolitikát és monetáris politikát, amelyeket tovább kell erősíteni. A magyar gazdaság gyenge pontjai között pedig a versenyképességet, a dualitást, az egészségügyet, a demográfiát, a felsőfokú oktatás nagy részét, a lakáspolitikát és a tőkemérleget említi, amelyeket folyamatosan erősíteni kell.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.