Milliós bírságot kapott a Béres Gyógyszertár

  • narancs.hu
  • 2020. február 7.

Gazdaság

Jogsértő módon szólítottak meg gyerekeket a reklámjaikban.

A Béres Gyógyszergyár Zrt. jogsértő módon, közvetlenül szólított meg a gyermeket az Actival Kid Gumivitamin egyes reklámjaiban, a jogsértő reklám miatt a hatóság 21 millió forintos bírságot szabott ki a gyógyszercégre – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pénteken az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a Béres Gyógyszergyár az Actival Kid Gumivitamin étrend-kiegészítő készítményt ajándék világító tollal, valamint intelligens gyurmával kínálta a televíziós- és egyéb reklámjaiban, ezzel azok megszerzésére hívta fel a gyermekeket. A közleményben kiemelték, a szabályozás alapján tilos a gyermekkorúak közvetlen felszólítása reklámban a hirdetett áru megvásárlására.

A hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette többek között, hogy a reklámot gyerekcsatornákon is sugározták, a hirdetésekben használt kifejezések közvetlenül szólították meg a gyerekeket, a hirdetések jellege alkalmas volt a gyermekek figyelmének felkeltésére, a termékeket a gyártó játékokkal csomagolta össze.

Ugyanakkor a GVH bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás már a hatósági eljárás korai fázisában felhagyott a reklámkampánnyal, valamint a cég úgy döntött, médiatervezésekor korlátozza egyes csatornák igénybevételét, a jövőbeli kommunikációjának kialakításakor figyelembe veszi a hatóság megállapításait.

A vállalkozás ugyan nem ismerte el a jogsértést, de elfogadta a versenyhivatal értékelését, és lemondott a jogorvoslati lehetőségéről, amit szintén bírságcsökkentő tényezőként vett figyelembe a hatóság – tájékoztatott a Gazdasági Versenyhivatal.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.