A kormány Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszternek adott felhatalmazást arra, hogy tárgyaljon a reptér tulajdonosaival, írja a Telex. Nem újkeletű történet a reptér megszerzése, két évvel ezelőtt került napirendre ez a történet. Akkor az átvilágítási folyamat is elkezdődött a Budapest Airportnál. Hogy mit hozott ki a matek, az nem került nyilvánosságra, de szakmai berkekben 4,44 milliárd euró, vagyis 1600 milliárd forint lett volna a vételár a többségi tulajdonért cserébe. A többségi tulajdonos az AviAlliance GmbH.
Az ügy aztán parkolópályára került, 2021 decemberében Orbán Viktor ugyanis a választások utánra tolta az ügy lezárását. Döntés aztán inkább a Vodafone megvásárlásáról született. Ezzel együtt a reptér kulcsfontosságú a kormány számára, legalábbis Gulyás szerint olyan vagyontárgy, ami óriási hasznot hoz, nemzetbiztonsági kérdés is, hogy legalább részben állami tulajdonban vagy magyar tulajdonban legyen. A tervek szerint az idén vagy jövőre lehet tető alá hozni az üzletet.
Nagyon érdekes, hogy mégis miből tervezné kifizetni az állam a tetemes összeget a többségi pakettért. Ennyi pénze az államnak nyilvánvalóan nincs erre – valójában vásárolgatásra semennyi pénze nincs. Gulyás szerint "a magyar állam számára nyilván az segítség, hogy ha mondjuk van egy kisebbségi tulajdonos, aki beszáll, és mondjuk a vételár egy részét kifizeti”. Ez meglehetősen fontos kijelentés, már csak az nem világos, hogy melyik óriásira fújt vállalat kapja a feladatot, hogy beszálljon a reptér megvásárlásába. Mint ismert, a Vodafone esetében a 4iG lett a nyerő vevő – most is csak az lehet a kérdés, kit választ a kormány.