A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával tartott közös sajtótájékoztatót hétfőn Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a Széchenyi kártya program legújabb termékeiről. Nagy többek között arról beszélt, hogy a kkv-szektor a háborús környezet ellenére is olcsó, elérhető hitelforráshoz jut a Széchenyi kártya program folytatásával. A miniszter az MTI tudósítása szerint elmondta, hogy a kormány döntése alapján július elsejétől az év végéig a Széchenyi kártya programban felvett hitelek a futamidő alatt fix kamatozásúak, és maximum 3,5 százalék kamattal érhetők el. A miniszter hozzátette, kormányzati támogatás nélkül az infláció és a kamatok emelkedése miatt hitelszűke lehetne, a kkv-k-nak pedig kétszemjegyű kamatozású hitellel kellene számolniuk, amelyet vélhetően nem vennének fel. Nagy továbbá kijelentette, a hitel nélküli növekedés káros, ezzel szemben a hitelalapú gazdasági növekedés előnyös, mivel minden 1 százalékos hitelállomány bővülés esetén 0,2-0,4 százalékpontos GDP-növekedést lehet elérni, ezért a kormány érdekelt a hitelpiacok segítésében. A rendezvényen megszólalt Parragh László is, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke arról beszélt, hogy egy ország akkor működik jól, ha jól működő gazdaság áll a háttérben, ezért a kamara partnere a kormánynak.
Kérdésekre válaszolva Nagy Márton elmondta, az élelmiszerárak emelkedése világpiaci tendencia, elsősorban a gabonaárak drágulása húzódik mögötte. Megismételte, hogy a kormány az extraprofitadóval egyelőre két évre számol. A Ryanair légitársasággal kapcsolatos fogyasztóvédelmi vizsgálattal kapcsolatban annyit közölt, hogy még nem zárult le, azt követően lehet majd részleteket tudni, döntést hozni.
Az ugyanakkor az MTI beszámolójából kimaradt, viszont a 444 felidézi, hogy a miniszter a jelenlévőknek gyors közgazdasági oktatást is tartott, mondván:
az élelmiszer most azért drága, mert tavaly olcsó volt, jövőre azért lesz alacsonyabb az infláció, mert most magas, az extraprofit pedig létezik, mert ő tanította is az egyetemen, minden más csak duma, mindezeken túl pedig az is negatívan befolyásolja az árak alakulását, hogy hazánknak nincsen kikötője.
A Ryanairrel kapcsolatos vitáját illető kérdésre Nagy elmondta, a légitársaságokra kivetett extraprofitadó más országokban is létezik, csak eltérő megnevezéssel, éppen ezért azt is felvetette a miniszter, hogy adott esetben más néven, de 2024 után is megmarad a légitársaságok extraprofitadója.
A kata tervezett változásairól Parragh László úgy nyilatkozott, hogy a változtatásra vonatkozó párhuzamos tervek is jelzik, ez egy hosszú és komplikált folyamat, annál is inkább, mert több mint 400 ezren adóznak ebben a formában. Éppen ezért, tette hozzá a Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, nem igazán lehet olyan változtatást létrehozni, ami mindenkinek megfelel.