Két hazai vállalkozás is forgalmazta és reklámozta a BrightWhite nevű otthoni fogfehérítő rendszert, amelyet a Nemzeti Népegészségügyi Központ kitiltott a forgalomból egészségügyi kockázatokra hivatkozva. A Gazdasági Versenyhivatal tavaly márciusban 22 millió forintos bírsággal sújtotta a forgalmazókat, ők pedig bírósághoz fordultak.
A GVH most azt közölte, hogy a Fővárosi Törvényszék megerősítette a versenyhivatali határozatot, tehát a cégeknek be kell fizetniük a 22 milliós bírságot. Ez az ítélet jogerős.
A GVH közleménye szerint a cégek több hazai influenszer segítségével reklámozták a fogfehérítőt, és az ítélet szerint tizenegy különböző módon sértették meg a fogyasztókkal szembeni tisztességes kereskedelmi gyakorlatot rögzítő szabályokat, és öt ponton az uniós ágazati előírásokat.
A GVH – mint a közleménye fogalmaz – „továbbra is kiemelten figyeli a hazai véleményvezér-reklámgyakorlatok tisztességességét, különösen azon termékek tekintetében, amelyek közegészségügyi kockázatokat hordozhatnak. A hatóság egyúttal hangsúlyosan felhívja a piaci szereplők és az influenszerek figyelmét a jogkövetést támogató, közérthető, a honlapján elérhető útmutatóra.”
A GVH szerint nagyon fontos, hogy korrekt legyen a reklám olyan termékek esetében, amelyek az egészségre hatnak, mert a célközönség különösen sérülékeny. Példaként említette a Norbi Update-termékeket.
Schobert Norberték cége a versenyhivatal szerint megtévesztő információkat közölt a termékek hatásáról, összetételéről, a diéták eredményességéről. Mivel a vállalkozás együttműködött a hatósággal és elismerte a jogsértést, a kiszabott bírság 40 millió forintra mérséklődött.
A leadkép forrása a BrightWhite Facebook-oldala