Tiltott fogfehérítőt reklámoztak az influenszerek

  • narancs.hu
  • 2023. június 14.

Gazdaság

Jogerős lett a cégeket sújtó 22 milliós bírság.

Két hazai vállalkozás is forgalmazta és reklámozta a BrightWhite nevű otthoni fogfehérítő rendszert, amelyet a Nemzeti Népegészségügyi Központ kitiltott a forgalomból egészségügyi kockázatokra hivatkozva. A Gazdasági Versenyhivatal tavaly márciusban 22 millió forintos bírsággal sújtotta a forgalmazókat, ők pedig bírósághoz fordultak.

A GVH most azt közölte, hogy a Fővárosi Törvényszék megerősítette a versenyhivatali határozatot, tehát a cégeknek be kell fizetniük a 22 milliós bírságot. Ez az ítélet jogerős.

A GVH közleménye szerint a cégek több hazai influenszer segítségével reklámozták a fogfehérítőt, és az ítélet szerint tizenegy különböző módon sértették meg a fogyasztókkal szembeni tisztességes kereskedelmi gyakorlatot rögzítő szabályokat, és öt ponton az uniós ágazati előírásokat. 

A GVH – mint a közleménye fogalmaz – „továbbra is kiemelten figyeli a hazai véleményvezér-reklámgyakorlatok tisztességességét, különösen azon termékek tekintetében, amelyek közegészségügyi kockázatokat hordozhatnak. A hatóság egyúttal hangsúlyosan felhívja a piaci szereplők és az influenszerek figyelmét a jogkövetést támogató, közérthető, a honlapján elérhető útmutatóra.”

A GVH szerint nagyon fontos, hogy korrekt legyen a reklám olyan termékek esetében, amelyek az egészségre hatnak, mert a célközönség különösen sérülékeny. Példaként említette a Norbi Update-termékeket.

Schobert Norberték cége a versenyhivatal szerint megtévesztő információkat közölt a termékek hatásáról, összetételéről, a diéták eredményességéről. Mivel a vállalkozás együttműködött a hatósággal és elismerte a jogsértést, a kiszabott bírság 40 millió forintra mérséklődött.

 

 

A leadkép forrása a BrightWhite Facebook-oldala

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.